BMW sărbătoreşte anul acesta 25 de ani de activitate a diviziei de performanţă M. Pentru a nu trece neobservat, bavarezii au pregătit evenimentul într-un mod mai special: au creat cel mai puternic model sportiv de până acum.
Dezvoltată pe baza berlinei M5, noua maşină se remarcă prin numărul cailor putere şi exteriorul vopsit în culorile tradiţionale ale diviziei M. Propulsat de 580 de cai putere şi cu un suport tehnic de invidiat, noul model botezat M5 CSL, dispune de un pachet asemănător versiunilor de cursă. Prin comparaţie, amintim doar că ultimele creaţii X5M şi X6M dispun de un motor V8 bi-turbo de 4.4 litri ce generează 555 cai putere, în timp de versiunea CSL utilizează serviciile unui motor V10 de 5,5 litri cu 25 de cai putere în plus faţă de ambele SUV-uri.
Folosirea fibrei de carbon la realizarea mai multor componente a permis reducerea masei totale cu 50 de kilograme, M5 CSL fiind supus unei cure de slăbire care a permis obţinerea unor performanţe cu adevărat uimitoare.
Cu ajutorul noilor suspensii sport şi al motorului a cărui cilindree a fost mărită până la 5.5 litri, versiunea de faţă a reuşit să parcurgă un tur de circuit pe Iadul Verde - Nurburgring, cu 20 de secunde mai repede decât modelul obişnuit M5.
Chiar dacă viteza de vârf nu a fost comunicată, subiectul performanţă a fost detaliat doar la nivel de acceleraţie. Doar 4,1 secunde sunt necesare pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h. Resursele motorului – cuplu maxim de 540 Nm şi transmisia cu dublu ambreiaj Getrag au jucat un rol hotărâtor, M5 CSL fiind nu doar cel mai puternic BMW din istorie, ci şi cel mai rapid.
Din nefericire, fanii şi posibilii cumpărători nu vor avea ocazia de a conduce versiunea CSL, ea fiind destinată să rămână pe viaţă un simplu studiu aniversar, care, cel mai probabil, va putea fi măcar admirat printre numeroasele exponatele ale muzeului BMW.