Ford a resimţit mai puţin efectele recesiunii în Europa, deşi nici Ovalul Albastru nu a fost ferit de neplăceri. Vânzările excelente ale noului Fiesta (model care deja în Germania are peste 100.000 de clienţi), dar şi cererea ridicată pentru gama de modele compacte Focus au menţinut poziţia de top ocupată de marca americană în Europa.
Dată fiind popularitatea tot mai mare, Focus vine cu o nouă versiune de intrare, denumită Concept, care atrage în primul rând prin preţ, cel mai mic (pe piaţa germană) în comparaţie cu noul Opel Astra şi VW Golf VI.
Aceasta se regăseşte în combinaţie cu motorul pe benzină 1.4 Duratec de 80 de cai putere şi dispune printre altele de ABS, programul electronic al stabilităţii – ESP, airbaguri pentru cap şi genunchi. În echipare de bază mai sunt incluse discuri de frână pentru puntea faţă şi spate, dar şi dotări de confort precum oglinzi laterale încălzite, reglabile electric şi pliabile, geamuri electrice faţă şi scaun reglabil pe înălţime.
Pe lângă motorizarea amintită, Ford Focus poate fi livrat cu alte trei agregate, benzină 1.6 Duratec de 100 cai putere, şi două turbodiesel 1.6 Duratorq de 90 şi 109 cai putere. Noua versiune de intrare este disponibilă doar pentru modelele cu o caroserie hatchback în 3 şi 5 uşi. Preţul de bază pentru versiunea în 5 uşi este de 15.000 de euro.
Un alt model din gama Ford care dispune de noua echipare de bază Concept este monovolumul Galaxy.