Mercedes goleşte treptat portofoliul actual, odată ce modelul împlineşte un anumit număr de ani. Cariera versiunii CLK Cabrio a ajuns la final după mai bine de un deceniu de existenţă, timp în care s-a bucurat de aprecierea câtorva sute de mii de clienţi din întreaga lume.
Este al treilea automobil Mercedes care în decurs de numai o jumătate de an este scos din producţia de serie. CLK Cabrio va rămâne totuşi pe pieţele internaţionale până anul viitor, când va fi înlocuit de un model complet nou.
Mercedes susţine că stocurile existente sunt suficiente pentru a acoperi comenzile viitoare. Ultimul exemplar CLK Cabrio a ieşit de pe liniile de producţie ale uzinei din Osnabrück, Germania. Decapotabila urmează versiunii CLK coupe a cărei producţie a fost oprită definitiv în luna ianuarie a anului curent. Modelul a fost asamblat în cooperare cu fabricantul Karmann, un manufacturier independent specializat în construcţia de automobile cu acoperiş retractabil.
Interesant este şi faptul că producţia decapotabilei premium s-a încheiat cu doar trei zile înainte ca specialistul în caroserii Karman să-şi declare falimentul. Practic, odată cu încetarea procesului de asamblare a modelului Mercedes, uzina din Osnabrück îşi închide porţile până când problemele financiare îşi vor găsi o rezolvare.
Decapotabila gamei CLK a fost lansată în 1997, la un an de la debutul versiunii coupe. Cele două generaţii au depăşit vânzările oricărui model cu pavilion retractabil, CLK Cabrio devenind astfel cel mai de succes cabriolet din istoria Mercedes.
Aproape 45% din comenzi au venit din Statele Unite, iar restul din Europa şi Asia. Oficialii companiei au precizat că în prima jumătate a lui 2010 va fi prezentat succesorul versiunii CLK Cabrio. Acesta va fi noul E-Klasse Cabrio, model care va reveni după o absenţă de 22 de ani.