Fiat doreşte să devină un jucător important pe segmentul Daciei Logan. Italienii susţin sus şi tare că în cel mult doi ani vor lansa o gamă completă de automobile low-cost destinate pieţelor Europei de Vest.
Concernul va adopta o strategie total diferită faţă de cea Renault, în sensul că va pune în circulaţie modele diferite şi nu derivate ale aceluiaşi produs, cum se întâmplă în cazul Logan.
Primele exemplare ar putea sosi pe piaţă chiar anul viitor, sub numele unui nou brand, al cărui nume nu a fost încă stabilit. Ceea ce se ştie cu certitudine este că trei modele vor fi lansate la un interval de timp bine determinat, segmentele acoperite fiind mini şi sub-compactă. Două dintre acestea au fost dezvoltate în colaborare cu divizia Fiat din Brazilia, iar potrivit informaţiilor preliminare ele sunt construite pe o platformă comună.
Noile modele low-cost vor fi versiuni restilizate ale modelului Palio care vor beneficia de motorizări optimizate atât pe benzină cât şi diesel. Al treilea model ieftin va fi Uno, model readus în gama Fiat, şi care se va poziţiona în sectorul maşinilor de oraş, segmentul A.
Surse din interior vorbesc deja despre intenţia de a produce un al patrulea vehicul low-cost, o versiune revizuită a modelului 600, care ar putea fi lansată spre sfârşitul anului 2011. Linia de automobile ieftine ar putea fi asamblată la una din uzinele Fiat din Polonia, Serbia sau Italia. Acestea ar putea fi branduite sub sigla Zastava sau Autobianchi, mărci cvasinecunoscute la nivel european ce vor avea nevoie de o promovare intensă.
Surse din interior susţin că noile modele low-cost vor surprinde prin preţul competitiv şi dotările oferite în echipare standard. Italienii îşi propun să livreze maşinile de buget la un preţ de pornire de 6.000 – 6.500 de euro.