Mercedes are o lungă tradiţie în producţia de automobile blindate. În prezent ea este continuată de noua limuzină E-Guard care îi păstrează proporţiile şi designul sedanului E-Klasse, însă se diferenţiază de modelul obişnuit prin armura dispusă inteligent sub învelişul metalic al caroseriei.
Stratul protectiv al maşinii confecţionat dintr-un oţel special este învelit cu policarbonat foarte rezistent, material care se regăseşte în componenţa portbagajului, plafonului, capotei şi contra-aripi. Proiectat pentru a feri ocupanţii maşinii de atacuri criminale, modelul german a fost realizat împreună cu o echipă de specialişti cu o vastă experienţă în domeniu care au amplasat cu precizie diverse elemente protective care se potrivesc perfect conturului caroseriei, fără ca spaţiul şi confortul să fie afectate în vreun fel. Rezultatul este o „celulă de siguranţă” extrem de eficientă la atacuri cu arme de foc graţie oţelului cu rezistenţă înaltă şi componentelor din aramidă din structura limuzinei.
Având o experienţă de 80 de ani în construirea de automobile de serie blindate, Mercedes îşi demonstrează încă o dată clasa cu noul E-Guard. E-Guard răspunde normelor de securitate VR4, adică blindajul este capabil să facă faţă unui asalt cu gloanţe de calibru .44 Magnum. De asemenea, podeaua maşinii beneficiază de un blindaj special, care îi permite să reziste la explozii provocate de grenade din categoria DM51.
Protecţia remarcabilă oferită de E-Guard a fost testată şi certificată de un institut recunoscut la nivel internaţional. În ciuda numeroaselor modificări aduse limuzinei, cea mai mare parte a dotărilor au putut fi păstrate în echipamentul standard. Suspensiile AIRMATIC, frânele şi unitatea de control au fost modificate datorită creşterii în greutate a maşinii iar sistemul care asistă şoferul în situaţii critice – cum ar fi frânarea bruscă la viteze mari sau pierderea controlului direcţiei, au fost adaptate pentru ca E-Guard să fie în parametrii lui E-Klasse.
Modelul blindat utilizează pneuri run-flat cu care se poate rula până la o viteză maximă de 240 km/h. Chiar dacă sunt dezumflate, anvelopele ce încalţă jante de 17 inch mai pot parcurge o distanţă de 50 de kilometri cu o viteză maximă de 80 km/h. Noul E-Guard are două linii de echipare, Elegance şi Avantgarde iar la partea de propulsie oferă unităţile pe benzină de 272 cai putere respectiv 388 de cai putere. O apariţie interesantă dar demnă de luat înseamnă este cea versiunii diesel E 350 CDI de 231 cai putere. Preţul de listă fără TVA, pe piaţa germană, pentru limuzina blindată Mercedes E-Guard este de 45.000 de euro