Honda pune un accent tot mai mare pe versiunile hibride. Miza rămâne în continuare depăşirea rivalilor de la Toyota care deocamdată pe sectorul maşinilor cu alimentare alternativă sunt pe primul loc.
Peste numai câteva săptămâni japonezii de la Honda vor introduce al doilea hibrid al gamei, nimeni altul decât mult aşteptatul CR-Z. Versiunea de serie va fi dezvelită la Salonul Auto de la Tokyo, la exact doi ani de la prezentarea conceptului cu acelaşi nume.
Noul model păstrează aproape în întregime linia exterioară a prototipului, interiorul fiind adaptat rigorilor şi stilului specific mărcii Honda.
CR-Z reînnoadă tradiţia în clasa compactelor sportive începută în anii 80 cu celebrul CRX, dar spre diferenţă de acesta noul model foloseşte o propulsie hibridă, ce promite să împace performanţele dinamice şi cele ecologice în acelaşi timp. Clasa sportivelor hibride este abia la început şi cel puţin în clasa mică terenul este liber şi propice unei afirmări de proporţii. Honda doreşte să extindă aria de influenţă a versiunii de serie CR-Z şi se gândeşte serios să introducă modelul şi în acele părţi ale lumii care nu au avut contacte cu CRX. Japonezii mai anunţă că maşina de serie va reprezenta o nouă experienţă în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce.
CR-Z sau Compact Renaissance Zero a fost modelat pentru a exprima ideea de armonie exterioară aflată în deplină sinergie cu interiorul care combină atmosfera hi-tech cu sportivitatea. Tehnologia, elementul cheie al lui CR-Z, va rămâne o necunoscută până la data prezentării oficiale.
Dacă Insight foloseşte un hibrid botezat IMA (Integrated Motors Assist) compus dintr-un motor termic de 1,3 litri şi unul electric ce dezvoltă împreună 98 de cai putere. CR-Z ar putea primi un pachet ceva mai generos ca număr de cai putere, însă rămâne de văzut consumul şi emisiile.
Futuristic şi dinamic noul hibrid sportiv se doreşte a fi pionierul unei noi familii de automobile compactelor uşoare şi prietenoase cu mediul, unde Honda are o experienţă importantă.
Lansarea noului CR-Z va avea loc în februarie 2010, mai întâi pe piaţa locală (Japonia), iar pe restul pieţelor va fi introdus gradual.