BMW a transformat Salonul Auto de la Frankfurt într-o adevărată paradă de noi şi viitoare modele. Bavarezii nu s-au mulţumit cu un simplu stand, ci cu un pavilion întreg pentru o lansare faraonică.
În centrul atenţiei a fost conceptul Vision EfficientDynamics, sarea şi piperul flotei BMW la acest eveniment.
Este un studiu, un model unic atât ca design, tehnologie, cât şi impact asupra mediului. Cu o masă proprie de numai 1.395 kg şi un centru de greutate coborât, Vision EfficientDynamics împleteşte condusul sportiv cu un confort ridicat de funcţionare. Dimensiunile sale îl poziţionează la limita dintre clasa compactă şi cea medie: lungime 4.60 m, lăţime 1.90 m, şi doar 1,24 m înălţime.
Spre deosebire de alte concepte, Vision EfficientDynamics propune un tren de rulare hibrid format din trei agregate, care de această dată nu mai sunt grupate ca la sistemele clasice de propulsie alternativă, ci fiecare este poziţionat diferit dar acţionează unitar sau independent. Puterea cumulată a acestora este de 356 de cai putere iar cuplul maxim atinge o valoare de-a dreptul impresionantă: 800 Nm. Baza o reprezintă un turbodiesel de 1,5 litri, cu doar trei cilindri, turbină cu geometrie variabilă, care dezvoltă 163 de cai putere. Propulsorul termic este acompaniat de două motoare electrice, unul montat pe puntea faţă şi altul între unitatea diesel şi transmisia automată DKG. Primul poate livra în mod constant 82 cai putere şi 220 Nm, însă, la nevoie poate urca până la 141 cai putere, furnizaţi doar pentru 10 secunde. Al doilea motor electric este o unitate de dimensiuni compacte ce oferă permanent 52 cai putere, care în anumite momente preia automat sarcina propulsiei.
Experienţa şi cunoştinţele dobândite de BMW în Formula 1 au fost suportul real pentru desăvârşirea liniei de design şi obţinerea unei rezistenţe aerodinamice la înaintare foarte mici, componentă ce ajută conceptul BMW să cheltuiască mai puţină energie pentru propulsie, dar să menţină nivelul performanţelor la un nivel ridicat.
Astfel, Vision EfficientDynamics poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde şi ajunge la o viteză maximă de 250 km/h – limitată electronic. Lăudabil dar oarecum anticipat, consumul este de doar 3,7 litri la 100 km. Cu un plin de carburant, rezervor de combustibil de numai 25 de litri se pot parcurge 650 km, în timp ce în modul electric se poate acoperi o distanţă egală cu 50 de kilometri.
Conceptul BMW este un model de 2 +2 locuri, cu o capacitate maximă de încărcare de 445 kg şi un portbagaj de doar 150 litri.
Pentru cei care şi-au pus deja întrebarea dacă BMW va produce un model de serie derivat din acest concept răspunsul este negativ. Acesta poate servi doar ca sursă de inspiraţie pentru generaţiile viitoare de modele eficiente.