Toyota se arată tot mai interesată de segmentul maşinilor low-cost. Compania intenţionează ca în anul 2012 să producă un model ieftin destinat pieţelor emergente. Interesant este că japonezii studiază posibilitatea dezvoltării acestui automobil sub un brand nou, însă la fel de bine ei vor putea să-l comercializeze şi sub sigla Toyota.
Modelul ieftin va fi destinat iniţial unor ţări ca Brazilia, India şi Rusia şi va costa aproximativ 4.000 de euro. Producţia va fi asigurată de o nouă uzină ce va fi ridicată în India, unde se vor putea fabrica de 100.000 de unităţi anual.
Constructorul Toyota nu a dat detalii referitoare la design şi motorizări, însă a precizat că noul model ar putea avea destinaţie globală, în acest caz linia estetică urmând să fie unitară.
Se pare că la dezvoltarea modelului low-cost se va folosi o platformă complet nouă, motorizările urmând a fi realizate de subsidiara Daihatsu. Japonezii mai au la îndemână şi o a doua variantă, anume utilizarea unei platforme modificate pe care a fost construit noul iQ.
Una din cele mai apăsătoare probleme este reducerea pe cât posibil a cheltuielilor de dezvoltare şi producţie, pentru ca profitul obţinut să fie mulţumitor.
Toyota nu a precizat dacă automobilul de buget va ajunge şi pe pieţele europene, însă este clar faptul că pe segmentul maşinilor ieftine, brandul nipon va avea în următorii ani un vehicul care să îi reprezinte.