Audi nu agreează deloc hibridele, dar versiunile electrice par să aibă mai multă trece în faţa oficialilor companiei. Cât de pregătită este marca germană să facă pasul spre maşinile electrice s-a putut vedea la Frankfurt, unde a fost dezvelit conceptul e-Tron, un model care demonstrează că lansarea unui supercar electric este mult mai aproape decât ne-am fi putut închipui.
Spre deosebire de BMW care a prezentat o sportivă cu o motorizare diesel-hibrid (Vision Efficient Dynamics), constructorul Audi a surprins cu acest concept care utilizează drept „combustibil”, în proporţie de 100%, energie electrică.
Interesant este că e-Tron nu dispune de unul, ci de patru motoare fixate pe fiecare roată, puterea generată de acestea fiind trimisă 70% pe puntea spate şi 30% pe puntea faţă. Întregul sistem de propulsie poate oferi 313 cai putere şi un cuplu maxim fantastic, ce atinge 4.500 Nm (cât nouă motoare la un loc ale lui A6, în versiunea 3.0 TDI de 240 CP). Resursele ce pot fi livrate de motoarele electrice permit un demaraj fulminant, 4,8 secunde fiind necesare pentru a trece de 0 la 100 km/h. Viteza de vârf cu care poate rula prototipul este de 200 km/h, iar autonomia maximă este de 250 km. Bateriile acumulatoare cântăresc 213 kg şi pot fi încărcate în cel mult opt ore dacă se utilizează o priză de 220V sau în numai două ore şi jumătate dacă se foloseşte o sursă de 400V.
Conceptul e-Tron îşi trage seva din sportivul R8, însă o parte din componentele acestuia au fost eliminate pentru că oricum nu foloseau. Masa maşinii este de doar 1,6 tone mulţumită materialelor uşoare din aluminiu şi plastic ranforsat cu fibră de sticlă aflate în componenţa caroseriei.
Supercarul electric e-Tron măsoară 4,2 m lungime, 1,9 m lăţime şi 1,23 m înălţime.
Oficialii Audi nu au spus dacă vor lansa şi versiunea de serie, cert este că punctul de plecare există.