Ferrari aduce un omagiu Italiei printr-un nou artizan la performanţei. F458 este o maşina cu „sângele” unui bolid de Formula 1, unul din acele automobile care e suficient să-l priveşti pentru a te fascina.
Lansat la Frankfurt în fieful mărcilor Porsche, Artega şi Wiesmann, sportivul model italian este urmaşul demn al celebrului F430 care oficial şi-a încheiat cariera.
Tehnologiile remarcabile şi acurateţea formelor exterioare au adus la realitate un proiect în care a fost angajat şi Michael Schumacher, cel care şi-a pus amprenta asupra dinamicii şi ţinutei de drum.
Nu este de mirare că F458 te trimite cu gândul la supleţea şi vigoarea monoposturilor din Marele Circ.
Designul realizat de geniul Pininfarina se inspiră oarecum din formele decapotabilei California. Noul bolid cântăreşte 1.380 kg şi dispune de o transmisie unică, F1-Trac, un derivat al transmisiilor utilizate de maşinile de Formula 1. Propulsat de un motor V8 cu injecţie directă, noul model are la dispoziţie 570 de cai putere ce se dezlănţuie la 9.000 rpm. Cuplul maxim, de 540 Nm, este livrat doar punţii spate. Bolidul Ferrari poate atinge o viteză maximă de 325 km/h şi efectua demarajul de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde.
Propulsorul, cel mai economic agregat construit vreodată la Maranello, promite un consum mediu de 13,7 litri de carburant la 100 de kilometri parcurşi.
Atât modificările aduse motorului cu 8 cilindri, cât şi aerodinamică atent studiată în tunelul de vânt au contribuit la optimizarea performanţelor lui F458.