Range Rover porneşte cu dreptul în anotimpul în care se spune cel mai frecvent că se numără bobocii. Versiunea 2010 a celui mai exclusivist SUV britanic a păşit în România, iar lansarea sa coincide în mod fericit cu predarea primului exemplar.
Modelul livrat clientului din ţara noastră este un Range Rover Supercharged, cea mai puternică varianta Range Rover, alimentată de un nou motor V8 pe benzină.
„Într-un an complicat precum 2009, marca Land Rover se află într-o perioadă deosebit de prolifică. Prin aducerea în România a noii game, dorim să le oferim clienţilor exigenţi un nou standard de calitate şi performanţă 4x4”, declară Cristian Andras, Director General Premium Auto, importatorul oficial Land Rover in România.
Cel mai luxos, inovator şi performant autovehicul 4x4 beneficiază de două motorizări cu un consum redus cu 7,3%, ambele fiind capabile să îndeplinească acum normele Euro 5. Opţiunile clienţilor se pot îndrepta către versiunea diesel de 3.6 litri care generează 272 cai putere sau unitatea de 5.0 litri care produce 510 cai putere, acelaşi care animă şi versiunea de top Jaguar XFR. Motorizarea pe benzină asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde, consumul anunţat de producător fiind de 14,9 l/100 km.
Ca dotări menţionăm prezenţa sistemului Surround Camera, care permite parcarea uşoară a maşinii prin intermediul a cinci camere video, funcţia pilot automat, şi o nouă interfaţă pentru iPod şi Mp3 player. Range Rover Facelift vine cu suspensii optimizate şi o evoluţie a sistemelor Terrain Response şi HDC (asistenţa la coborâre).
În premieră, şasiul acestui model este echipat cu un sistem unic denumit DampTronic Valve Technology, care măsoară presiunea exercitată asupra amortizoarelor, maşina optimizând singură ţinuta de drum.
Pe parte estetică, designerii şi-au îndreptat atenţia spre blocurile optice dotate acum cu tehnologie LED, spoilerele, capotă şi grila motor, revizuite atât de subtil încât diferenţele faţă de modelul 2007 pot fi identificate la o examinare ceva mai atentă a exteriorului.
Interiorul nu a rămas neatins, astfel că posesorii versiunii 2010 vor regăsi materiale de o calitate mai bună, tapiţerie din piele fină care acoperă plafonul şi inserturi cromate. Planşa de bord, retuşată cu bun gust, înglobează indicatoare de bord virtuale, unde pot fi vizualizate informaţii legate de activitatea motorului.
Versiunile diesel ale modelului restilizat Range Rover au în ţara noastră preţuri cuprinse între 87.465 euro şi 111.741 euro cu TVA, iar cele pe benzină între 110.551 şi 126.735 euro cu TVA.