Dacia este una din puţinele mărci auto care au avut mai mult de câştigat decât de pierdut de pe urma recesiunii. Vânzările au mers strună, la fel şi producţia. Statistic vorbind, comenzile s-au dublat sau au ajuns la peste 100% faţă de anul 2008, într-o perioadă când problemele de ordin financiar s-au acutizat la nivel global.
Dacă în urmă cu numai o săptămână Dacia anunţa fabricarea unui milion de modele pe platforma Logan, ieri, 9 septembrie, constructorul a marcat un nou prag de producţie. Pe liniile de asamblare ale uzinei de la Mioveni a ieşit automobilul cu numărul 3.500.000.
Vehiculul jubiliar este cel mai nou produs Dacia, modelul Sandero Stepway, de culoare roşie, dotat cu o motorizare 1.6 MPI pe benzină şi destinat unui client din Germania.
Operaţiunile de producţie la Mioveni au început în august 1968, cu două luni înainte de terminarea lucrărilor de amenajare ale uzinei. În cei 41 de ani care au trecut de la fabricarea primului vehicul marca Dacia, pe platforma Mioveni au fost asamblate şapte familii de modele.
Deocamdată, cea mai bine vândută gamă rămâne 1300, cu toate derivatele sale, care acumulează 2.279.341 de exemplare, produse timp de 37 de ani.
Pragul de un milion de vehicule produse a fost atins în anul 1985, iar cel de 2.000.000, în anul 1998. Odată cu intrarea Dacia în Grupul Renault, ca urmare a investiţiilor realizate, capacitatea de producţie a platformei de la Mioveni a crescut continuu, astfel încât vehiculul cu numărul 3.000.000 a ieşit de pe porţile uzinei în octombrie 2007.
Producţie Uzina Dacia
Model Perioada de fabricaţie Unităţi produse
1100 1968 - 1971 37.546
1300 1969 - 2006 2.279.341
Nova 1995 - 2000 38.063
SupeRNova 2000 - 2003 60.191
Solenza 2003 - 2005 79.209
Logan 2004 - 857.776
Sandero 2008 - 147.874