Seat porneşte cu forţe proaspete în clasa compactă, după patru ani în care a reuşit să seducă o clientelă formată în mare parte din tineri. Modelul León a primit o serie de modificări minore revizuit estetic, care au darul de a-l pune într-o lumină şi mai favorabilă. Versiunea restilizată este deja prezentă pe majoritatea pieţelor europene şi se bucură de câteva noutăţi tehnice şi o serie de dotări mai generoase. Standard, acesta dispune de sistemul Hill Hold Control - asistenţă la pornirea în rampă, faruri adaptive bi-xenon, un nou sistem de climatizare, proiectoare de ceaţă şi senzori de parcare. Ca o noutate absolută este prezenţa sistemului XDS, care favorizează un şofat dinamic, asigurând un plus de confort şi siguranţă celui aflat la volan. Dispozitivul este controlat electronic şi lucrează împreună cu sistemul ESP - programul electronic al stabilităţi. Acesta acţionează ca un diferenţial autoblocant, îmbunătăţind performanţele maşinii în situaţia în care tracţiunea se pierde prin frânarea roţii cu aderenţă mai mică. O altă noutate care merită menţionată este cutia semi-automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte disponibilă acum pe toate versiunile de motorizare, mai puţin unitatea 1.8 TSI de 160 de cai putere cuplată la o cutie DSG cu 7 trepte. Propulsia include nu mai puţin de 10 unităţi, din care 5 pe benzină şi 5 diesel. Motorizarea de top în gama benzinarelor va fi unitatea 1.8 TSI de 160 cai putere, iar în gama versiunilor turbodiesel se detaşează unitatea de 2,0 litri ce produce 170 de cai putere. Schimbările aplicate la exterior sunt destul de subtile şi au vizat spoilerele, grila şi emblema Seat (acum de dimensiuni mai mici), blocurile optice faţă, iar oglinzile retrovizoare au un design nou. Interiorul vine cu echipări mai bogate completate de câteva modificări aduse consolei centrale, instrumentarului de bord. León Facelift se evidenţiază la capitolul siguranţă activă, unde în echiparea standard dispune de o pleiadă de sisteme precum: ABS, TCS (sistemul de control al tracţiunii), ESP şi EBA (asistenţa la frânarea de urgenţă). Deşi suspensiile sunt aceleaşi ca şi până acum, Seat susţine că gradul de confort al pasagerilor este mai ridicat graţie noilor amortizoare şi bare stabilizatoare. León Facelift vine cu preţuri uşor crescute faţă de modelul precedent, costurile de achiziţie variind de la o ţară la alta. În Spania, acesta are un preţ de pornire de 13.400 de euro, în timp ce în Germania poate fi achiziţionat contra sumei de 14.990 de euro.
Seat León Facelift
Motorizări: 10
Versiune intrare: 1.4 TSI – 86 CP
Versiune de vârf: 2.0 TDI – 170 CP
Transmisie: MT6, AT7
Echipare: senzori parcare, faruri bi-xenon, asistenţă la pornirea în rampă
Pachet siguranţă: ABS, TCS, ESP şi EBA
Preţ de pornire: 13.400 euro
Debut european: august 2009