Cadillac şi-a debarcat flota de automobile luxoase în Europa la începutul lui 2000. Abia şase ani mai târziu au lansat şi primul automobil creat special pentru pieţele continentului nostru, BLS fiind considerat modelul de volum al mărcii.
Deşi avea toate şansele unui succes imediat, BLS nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor. Bazat pe platforma lui Saab 9-3, acesta se evidenţia în segmentul mediu prin designul şi dotările generoase din fabrică.
Mai mult decât atât, era singurul vehicul Cadillac echipat cu motor diesel, disponibil doar cu transmisie în 6 trepte, şasiu sportiv, tracţiune faţă şi în versiune break – primul din istoria de 104 ani a companiei.
N-au fost suficiente argumente pentru a-i convinge pe cumpărătorii europeni, care în decurs de trei ani au achiziţionat doar 7.356 de exemplare BLS – sedan şi break, deşi ţinta anuală de vânzări era prevăzută la 10.000 de unităţi.
Ca o consecinţă a cererii slabe, oficialii Cadillac au retras din producţie ambele versiuni BLS, asamblate în Suedia la uzina colegilor de grup de la Saab.
Momentan nu se pune problema unui înlocuitor, planurile americanilor fiind încetinite de problemele financiare cu care se confruntă în continuare gigantul General Motors.
Pe viitor se intenţionează lansarea unui model performant de clasă mică care va fi livrat global, deci şi în Europa. Acesta ar putea fi comercializat peste doi ani şi va fi dezvoltat cel mai probabil pe o platformă Opel.