Toyota îmbie potenţialii clienţi cu automobile cu un pronunţat caracter ecologic şi autonomie de drum excelentă. În oferta companiei japoneze este inclus acum un propulsor pe benzină ce oferă mai multă putere, cuplu motor optimizat şi consum scăzut. Este vorba de noua unitate pe benzină de 1,3 litri ce include tehnolgia "Toyota Optimal Drive."
Motorul ce generează 101 cai putere şi un cuplu maxim de 132 Nm, foloseşte tehnologia Dual VVT-i ce controlează permanent timpii de deschidere ai supapelor de admisie şi ai supapelor de evacuare. Sistemul dezvoltat de Toyota furnizează un cuplu motor mai bun la viteze mici şi extinde posibilitatea de a reduce semnificativ gazele poluante. Propulsorul de 1,3 litri imprimă modelului Auris o viteză maximă de 175 km/h şi un demaraj de la 0 la 100 km/h în 13,1 secunde.
Avantajele noii motorizări se traduc prin emisii de dioxid de carbon cu 17% mai mici şi consum de carburant în ciclu combinat îmbunătăţit, cu 19 % mai mic decât unitatea de 1,4 litri VVT-i.
Producătorul japonez afirmă că Auris poate parcurge, în ciclu mixt, 100 de kilometri folosind mai puţin de 5,8 litri de benzină. În traficul urban, motorul este ajutat de sistemul Stop & Start să minimizeze atât consumul cât şi emisiile. Când maşina staţionează la semafor sau în este blocată din cauza traficului, dispozitivul decuplează motorul, acesta putând fi pornit la dorinţa şoferului când pedala de frână este eliberată. Inginerii niponi susţin că astfel consumul se reduce cu până al 15% comparativ cu un motor de aceeaşi putere şi cilindree, fără sistemul Stop & Start.
Rezultatul din dreptul performanţelor de consum nu este doar meritul tehnologiei Dual VVT-i ci şi a transmisiei utilizate. Toyota echipează versiunea cu motor de 1,3 litri cu o nouă cutie manuală în şase trepte care include mai puţine componente, ea fiind nu doar mai uşoară ci şi mai puţin expusă la fricţiunea internă a transmisiei.
Versiunea echipată cu acest motor va afişa un logo specific automobilelor eficiente, ce poartă emblema "Toyota Optimal Drive".