Mini depăşeşte universul segmentului B pentru a se adresa unei noi categorii de clienţi. Britanicii plănuiesc să intre din 2011 cu o gamă de automobile poziţionată în clasa citadinelor, motiv pentru care pregătesc să pună cap la cap toate detaliile legate de viitorul proiect.
Bazate pe noua platformă dezvoltată în comun de BMW şi Fiat, cele mai mici maşini de oraş sub sigla Mini vor intra în competiţie directă cu gama Volkswagen Up!, plănuită să apară tot peste doi ani.
Spre deosebire de versiunile oferite de germani, mare parte din modelele britanicilor vor funcţiona doar pe curent electric. Totuşi, maşinile cu propulsie exclusiv electrică prezintă două inconveniente majore: au o masă ridicată şi o autonomie de drum limitată. Pentru a înlătura aceste dezavantaje, modelele vor utiliza sisteme avansate de propulsie electrică şi tehnologii necesare care să le permită deplasarea pe distanţe mai mari în interiorul oraşelor. Astfel, roţile vor dispune de patru motoare electrice, câte unul montat pe fiecare roată, care vor acţiona aproape simultan pentru a pune în mişcare maşina. Energia necesară va fi asigurată de un set de acumulatori poziţionaţi sub podeaua cabinei. Pentru a putea obţine o autonomie ridicată, inginerii vor echipa maşina cu o caroserie uşoară iar în habitaclu vor limita numărul de componente.
Pe lângă versiunile electrice vor exista şi cele pe combustibili fosili, care vor avea în dotare motoare eficiente pe benzină şi motorină.
Pe lângă aspectul ecologic, zero emisii poluante, citadina Mini se doreşte a fi un automobil la costuri rezonabile fără însă a neglija caracterul premium al maşinilor sale.
Un prim concept pe tema acestui nou proiect ar putea fi dezvăluit în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Surse din interior spun că designul noului citycar de la Mini va fi o combinaţie „cu linii conservatoare” între clasic şi modern, care va indica de asemenea viitoarea direcţie de design.