BMW a fost atins de febra hibridelor, lucru firesc într-o piaţă concurenţială unde Lexus şi Mercedes se afişează deja cu astfel de modele.
Răspunsul BMW nu a întârziat să apară şi în clasa superioară, unde performanţa şi luxul sunt acum asezonate cu tendinţele ecologie.
Noul Seria 7 Active Hybrid vine într-un moment de cotitură pentru industria auto, care se îndreaptă cu paşi repezi spre era electrică. Bazat pe BMW Seria 7, acest automobil unic setează noi standarde de eficienţă în segmentul de lux.
BMW Seria 7 ActiveHybrid este primul automobil care combină un propulsor V8 pe benzină, transmisia automată cu opt trepte şi un motor electric într-un concept de tip “mild hybrid”. Simbioza creată între un motor de opt cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection cu un motor electric în trei faze oferă noului BMW Seria 7 ActiveHybrid o putere de 465 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte, poziţionată într-o configuraţie compactă cu cele două propulsoare. Motorul electric este alimentat de la un acumulator cu tehnologie litiu-ion dezvoltată special pentru utilizarea în industria auto. Interacţiunea celor două motoare este perfect controlată pentru a obţine eficienţă maximă şi performanţe dinamice superioare specifice mărcii.
BMW Seria 7 ActiveHybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde, în timp ce consumul de combustibil în ciclu mixt conform standardelor de test UE este de 9,4 litri/ 100 km. Emisiile se situează la 219 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Tehnologia hibridă oferă şi noi facilităţi pentru mai mult confort. De exemplu, BMW Seria 7 ActiveHybrid oferă în premieră funcţia Auto Start Stop în combinaţie cu o cutie de viteze automată. Un alt avantaj semnificativ este posibilitatea de a utiliza aerul condiţionat şi ventilaţia în parametri optimi chiar şi atunci când motorul este oprit, prin alimentarea acestora de la reţeaua de 120 V a acumulatorului litiu-ion. Acest concept asigură un confort climatic la interior fără precedent, răcirea interiorului la Seria 7 în versiune hibridă se poate realiza rapid chiar înainte de pornirea motorului.
Tehnologia BMW ActiveHybrid foloseşte frânarea pentru generarea de energie, în timp ce automobilele convenţionale pierd această energie sub formă de căldură prin operarea şi utilizarea frânelor. Această tehnologie unică reprezintă o evoluţie a Brake Energy Regeneration, un sistem folosit de BMW pentru întreaga gamă de modele cu motorizări pe benzină sau diesel echipate cu BMW EfficientDynamics. Sistemul intră în funcţiune fie la utilizarea frânei de motor, fie la acţionarea frânelor. Energia înmagazinată în acumulatorul litiu-ion este folosită în reţeaua internă, ceea ce scuteşte motorul cu combustie de misiunea de a genera curent electric, iar astfel i se permite propulsorului să furnizeze mai multă putere pentru procesul de acceleraţie. Rezultatul este o accelerare mai rapidă şi mai dinamică, în timp ce energia electrică este disponibilă fără un consum suplimentar.
Noul model va fi prezentat în versiunea de producţie de serie în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt.
În România, limuzina BMW cu motorizare hibridă îşi va face debutul comercial abia anul viitor. Preţul urmează să fie comunicat la o dată ulterioară.