BMW are prilejul de demonstra că tehnologiile pe alimentare alternativă nu „dăunează” grav sportivităţii, aşa cum deseori se afirmă despre versiunile hibride.
Dovada vie este X6 Active Hybride, un model care stă sub semnul contrastelor – este cel mai rapid hibrid construit vreodată şi, în acelaşi timp, este proiectat să fie foarte eficient. Motorul cu combustie este un propulsor cu opt cilindri, unic din punct de vedere tehnic, disponibil în premieră la modelul BMW X6 xDrive50i. Primul motor V8 pe benzină din lume, cu două turbocompresoare dispuse în secţiunea V dintre cele două rânduri de cilindri, excelează în special prin dezvoltarea liniară a puterii pe toată plaja de turaţie. Propulsorul V8 TwinPower Turbo cu o capacitate de 4,4 litri furnizează o putere maximă de 407 CP, menţinută constant între 5.500 şi 6.400 rpm. Cuplul superior de 600 Nm se menţine la acelaşi nivel între 1.750 şi 4.500 rpm.
Spre deosebire de alte hibride X6 este echipat nu cu unul, ci cu două motoare electrice şi un acumulator de înaltă capacitate, care nu implică modificări la spaţiul interior şi portbagaj. Pentru un plus de dinamism, acestea sunt alimentate de un acumulator de înaltă tensiune ce furnizează un cuplu suplimentar de până la 280 Nm. Cele două motoare electrice au caracteristici de performanţă similare. Puterea livrată este de 91 CP, respectiv 86 CP, cu un maxim al cuplului de 260 Nm, respectiv 280 Nm. Motoarele electrice susţin motorul cu combustie în mod eficient pe întreaga plajă de turaţii. Acest suport suplimentar duce la reducerea puterii necesare motorului cu combustie atunci când se rulează constant la o viteză ridicată.
Schimbare de sarcină între cele două tipuri de propulsie este perfect controlată în orice moment, pentru a oferi sistemului o eficienţă sporită şi un efect maxim în situaţii practice de trafic. De asemenea, motoarele electrice sunt în măsură să ofere un flux constant de putere, maximul fiind disponibil la schimbarea vitezelor prin aşa-numitul efect “impuls de răspuns”. Valoarea maximă a puterii sistemului este de 485 CP, cu un vârf al curbei de cuplu de 780 Nm. Acest lucru face ca modelul BMW X6 ActiveHybrid să fie cel mai puternic automobil hibrid din lume, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 5,6 secunde şi cu o viteză maximă, limitată electronic, de 236 km/h (respectiv 250 km/h cu pachetul opţional Sport).
Noul SUV hibrid ocupă o poziţie unică în cadrul segmentului BMW X prin alăturarea unor parametri de performanţă de excepţie cu un consum de combustibil şi un nivel al emisiilor redus semnificativ.
BMW X6 ActiveHybrid combină dinamismul suprem cu eficienţa fascinantă, cu un consum mediu de doar 9,9 litri/100 km, precum şi un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de 231 grame per kilometru. Comportamentul sportiv al modelului BMW X6 ActiveHybrid este realizat şi prin sistemul de tracţiune integrală xDrive cu distribuţie variabilă, controlată electronic. Raportul de putere faţă/spate este în condiţii ideale de 40/60. X6 ActiveHybrid este primul model BMW care dispune de EPS (Electronic Power Steering) – servodirecţie electrică. Acest lucru permite o asistare activă a direcţiei, atât când se rulează prin motorul cu combustie, cât şi în modul complet electric.
Noul model va fi prezentat în versiunea de producţie de serie în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul are programat debutul în showroomurile din întreaga lume, inclusiv România, la sfârşitul acestui an.
(14 aug 2009, 14:26:55