Škoda intră în hora maşinilor ieftine. Subiectul revine în actualitate după ce în 2006, producătorul anunţa că intenţionează să lanseze pe viitor un automobil de buget.
Nu există nici nume, nici date tehnice precise. Chiar dacă deocamdată totul se petrece la nivel declarativ, povestea primului model low-cost începe să prindă contur.
Acesta va fi lansat peste cel mult doi ani şi va lua locul veteranului Octavia Tour. Vorbim de fapt de prima generaţie a sedanului de clasă compactă lansat în 1996, menţinut în producţie tocmai datorită potenţialului şi capitalului de imagine câştigat pe anumite pieţe europene.
Demn de menţionat este faptul că cehii nu exclud o eventuală prezentare a maşinii low-cost sub forma unui vehicul mini poziţionat sub Fabia. O altă posibilitate este lansarea unui model de dimensiunile Octaviei Facelift, dar cu dotări ceva mai sărace. „Avem aceste două opţiuni, dar încă nu ştim dacă va rămâne prima variantă sau a doua. Cert este că nu se exclud una pe cealaltă", susţine un oficial din departamentul de comunicare.
Este foarte posibil ca primul model la care se face referire să fie construit pe structura viitorului Volkswagen Up!, ştiut fiind faptul că atât Škoda va beneficia din plin de platforma tehnică a modelului german. Maşina de buget ar urma să primească propulsoare eficiente cu trei cilindri, atât benzină cât şi diesel, sistemul start/stop, transmisie cu dublu ambreiaj şi chiar o motorizare hibridă.
Cu un nivel de calitate apropiat subcompactei Fabia, noul model va adopta o linie de design inspirată abundent de la un concept ce urmează să prefaţeze apariţia versiunii de serie.
În ciuda apartenenţei sale la segmentul low-cost, viitorul model Škoda nu va rivaliza cu Dacia Logan, în primul rând prin prisma costului de achiziţie. Estimările companiei merg spre suma de 7.500 de euro, adică un preţ de pornire cu 2.000 de euro mai mic decât la Fabia.