Ford căută să rămână în top, motiv pentru care apelează discret la câteva artificii specifice perioadei post-facelift. Divizia europeană anunţă că Focus se pregăteşte pentru mici schimbări din toamna acestui an, modelul 2010 fiind gata pentru a intra în producţie. Nu este vorba de o nouă restilizare pentru automobilul cu cele mai bune vânzări de la Ford, aplicată după cea de acum doi ani, ci doar de unele completări care vin să-i confere lui Focus o imagine mai stilată în cadrul segmentului compact.
La exterior, o singură schimbare notabilă: capacele cromate ale oglinzilor laterale, disponibile doar pe variantele de echipare Style, Ghia şi Titanium. În rest totul rămâne identic versiunii facelift. Interiorul va propune câteva elemente noi, care plusează în primul rând la capitolele aspect şi calitate: pedalierul din aluminiu, un nou plastic pentru partea inferioară a planşei de bord şi tapiţeria mai rezistentă la uzură sunt cele mai proaspete ingrediente din habitaclu. Pentru aceleaşi linii de echipare va fi disponibil, doar opţional, şi un pachet cu dotări mai speciale, care va include covoraşe din catifea pentru toţi pasagerii, sistem de iluminare interioară şi frână de mână cu o carcasă din aluminiu.
Noutăţile modelului 2010 nu vor lipsi la partea tehnică. Din cele 11 motorizări existente, doar două vor primi îmbunătăţiri. Mai precis, este vorba de o recalibrare a propulsoarelor pe benzină 1.6 Duratec de 100 CP şi 2.0 Duratec de 145 CP, ambele cu 16 valve şi catalizator, care pot îndeplini normele de poluare Euro 5. Cuplate la o cutie manuală cu cinci trepte, unităţile amintite sunt capabile să emită o cantitate mai mică de dioxid de carbon şi să asigure un consum mai mic. Producţia modelului Focus 2010 va demara spre sfârşitul lunii august la uzina Niehl din Germania. Pe câteva din pieţele vest-europene acest model poate fi deja comandat de la dealerii mărcii.