Mazda nu va ocoli ultimul eveniment de anvergură al anului, Salonul Auto de la Frankfurt, având în vedere creşterea spectaculoasă a vânzărilor sale din ultimii doi ani. Constructorul japonez va dezvălui aici un model special, prin care va marca împlinirea a două decenii de la lansarea celui mai vândut roadster din lume.
Botezat Super Light şi bazat în totalitate pe actualul MX-5, modelul este un studiu de design cu două locuri şi un habitaclu deschis (fără pavilion) care prefaţează o versiune foarte uşoară, în adevăratul sens al cuvântului, a celebrei decapotabile. Debarasat de o sumedenie de componente mai mult sau mai puţin vitale, şi aici enumerăm mânerele portierelor, parbrizul şi automat ştergătoarele, „aruncate la gunoi” doar pentru a reduce greutatea maşinii, conceptul oglindeşte de fapt strategia Mazda din următorii ani.
Având o masă mai uşoară, MX-5 Super Light va puncta printr-o ţinută de drum, manevrabilitate şi performanţe îmbunătăţite. De asemenea, pierderea câtorva kilograme înseamnă un consum şi emisii mai mici.
Conceptul, proiectat de specialiştii Mazda de la Centrul European de Dezvoltare şi Cercetare din Oberursel, Germania, beneficiază de un şasiu cu numeroase modificări, ceea ce îi permite acestui roadster aflat în fază incipientă să îşi păstreze caracteristicile şi stilul sportiv care l-au consacrat de-a lungul anilor pe MX-5.
Deşi nu va ajunge niciodată pe liniile de producţie, Super Light oferă câteva din cele mai la îndemână soluţii, pentru ca sportivele de clasă mică să reziste în faţa presiunilor pe linie de ecologie.