BMW netezeşte calea unor noi modele prin care sunt siguri că vor reuşi să crească nu numai vânzările ci vor şi influenţa puternic opţiunile clienţilor pe segmentul premium.
Seria 5 GT şi X1, două automobile complet noi, urmează să debuteze pe piaţa europeană nu înainte de a avea premiera cuvenită, la jumătatea lunii septembrie, la Salonul Auto de la Frankfurt. Ambele modele vor fi disponibile la numai o lună de la lansare, preţurile fiind deja cunoscute în majoritatea ţărilor vest-europene. Oficialii BMW România au declarat că X1 va sosi în România pe 24 octombrie, dată la care vor fi introduse la concesionari primele exemplare. Interesant este faptul că momentul lansării din ţara noastră coincide cu cel din restul Europei, fiind una din puţinele dăţi când un automobil marca BMW va păşi la dealeri în una şi aceeaşi zi.
Clienţii din România vor putea comanda noului SUV începând din luna septembrie, când de altfel vor fi cunoscute şi preţurile de lansare.
BMW X1 are dimensiunile unui model de clasă compactă, măsurând 4.469 de milimetri lungime, 1.793 milimetri lăţime şi 1.534 mm înălţime. Modelul este ornat la interior cu piele naturală, inserturi fine şi culori vii care imprimă un aer sportiv celui mai tânăr SUV premium. Habitaclul este proiectat să găzduiască cinci persoane adulte în condiţii de confort superioare unui model din clasa compactă, graţie proiectării inteligente a cabinei.
Realizat pe o structură avansată, X1 garantează un grad ridicat de securitate în caz de impact. Acesta este întărit şi de prezenţa unui grup de airbaguri frontale laterale şi pentru cap, sistemul de control dinamic al stabilităţii. La acestea se adaugă tehnologia Perfomance Control şi sistemul DTC – asistenţa dinamică a tracţiunii. BMW promite o nouă experienţă de condus în clasa modelelor SUV compacte, dar în acelaşi timp ne dă asigurări că agilitatea şi versatilitatea sunt alte două trăsături care îl definesc la fel de bine pe X1. Flexibilitatea este asigurată de scaunele spate pliabile, iar spaţiul de încărcare al portbagajului de 420 litri şi care poate ajunge la 1.350 de litri ce oferă un volum care îi permit noului X1 să atingă valorile specifice unei maşini de familie.
Noul exponent BMW va fi singurul SUV compact de pe piaţa europeană oferit cu tracţiune pe puntea spate. Totodată clienţii vor putea opta şi pentru versiuni cu tracţiune integrală permanentă, echipate cu mult aclamatul sistem xDrive.
Partea de propulsie este completată de patru unităţi care se remarcă prin elasticitate şi dinamica răspunsului. Gama este dominată de agregate diesel, în total trei: 1.8 litri de 143 de cai putere - consum 5,2 litri/100 km , 2.0 litri de 177 de cai putere – consum 5,8 litri/100 km şi 2.3 litri de 204 cai putere - consum 6,3 litri/100 km. Vârful de gamă îl va constitui motorizarea 2.8i care va genera 258 de cai putere.
În primăvara anului viitor va fi introdusă a cincea versiune de motorizare, unitatea pe benzină de 1.8 litri. Pe piaţa germană, X1 are preţuri cuprinse între 27.220 şi 41.500 de euro.