Trabant este încă viu în inimile multor pasionaţi de automobile. La aproape 20 de ani de la producţia ultimului exemplar, un producător independent din Germania este pregătit să readucă în lumina reflectoarelor un urmaş al modelului supranumit pe vremuri „bomba de plastic – o aluzie la fumul dens evacuat de motor şi materialul din care era confecţionată caroseria”.
Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, carosierul IndiKar va dezvălui un concept care va prefaţa linia viitorului automobil. Despre acesta se ştiu însă destul de puţine lucruri.
Botezat New Trabi, studiul de design va fi un hatchback cu cinci uşi care va păstra aerul retro al vechilor modele Trabant. Autorii proiectului au avut nevoie de doi ani pentru a pune la punct toate detaliile legate de design, interior şi sistem de propulsie. „Dorim ca prin acest concept să aducem o schimbare la nivel emoţional”, a declarat Ronald Gerschewski, directorul executiv al IndiKar.
Apariţia noului Trabant a fost prevestită tot la Salonul Auto de la Frankfurt, unde a fost expusă o machetă la scara 1:10 a unui concept realizat din plastic. Se întâmpla în 2007 când se împlineau 50 de ani de la lansarea primului Trabant, iniţiatorii acestui proiect, IndiKar şi Herpa, au dorit să afle reacţia publicului la un astfel de concept. Interesul imens arătat atunci dar şi opiniile favorabile exprimate prin intermediul unor sondaje - 93% din cei 12.000 de participanţi dorind să vadă pe şosea noul model, a făcut ca în februarie 2008 să fie demareze dezvoltarea conceptului New Trabi.
IndiKar este o companie cu 100 de angajaţi specializată care se ocupă cu dezvoltarea de autovehicule cu destinaţie specială, prototipuri şi componente pentru industria auto, dar nu are experienţa necesară în producţia de automobile. Din acest motiv, IndiKar a stabilit un parteneriat strategic cu Autoland Saxony, scopul fiind dezvoltarea şi producţia unui vehicul modern derivat din conceptul care va fi prezentat luna viitoare în capitala financiară a Germaniei.
„Obiectivul nostru este de a prezenta la Frankfurt un prototip în mărime naturală. Astfel, pregătirea conceptului vine să împlinească dorinţele şi aşteptările a numeroşi fani din întreaga lume”, declară managerul Klaus Schindler, unul din iniţiatorii proiectului New Trabi.
Aşadar, pe lângă numeroasele premiere mondiale, salonul german va fi martorul renaşterii unui automobil încărcat de istorie cu 3 milioane de exemplare fabricate între 1957 şi 1991.