BMW pregătește arma cu care îi va înfrunta pe Audi A4 și Mercedes E-Klasse. Deși mai sunt opt luni până la debutul oficial al noului Seria 5, nemții ne demonstrează că se lucrează intens la viitoarea generație. Un lot preliminar de automobile surprins de obiectivele fotografilor spion, ne dezvăluie stadiul pregătirilor la care a ajuns BMW. Discret camuflate, exemplarele de test proaspăt ieșite din fabrică ne oferă o imagine a noului sedan Seria 5 care promite să schimbe raportul de forţe în clasa D.
Trenul de rulare, echipamentele şi sistemele intră acum sub lupa inginerilor pentru a ajusta sau după caz pentru a elimina neajunsurile. Contrar obiceiului debutul nu va fi consființit de sedanul Seriei 5, așa cum s-a întâmplat până astăzi, ci de inedita versiune Gran Turismo (GT) ce urmează să fie dezvăluită în septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Anul viitor, în luna martie la Geneva, va veni rândul berlinei să își etaleze formele și tehnologiile care să îl recomande nu doar ca un automobil modern ci și un reprezentant de vază al clasei medii.
Din punct de vedere estetic Seria 5 Sedan nu va furniza surprize în raport cu primul sosit Seria 5 GT, însă vor exista și câteva elemente menite să deosebească cele două modele. Cu o linie mai joasă a pavilionului, linii mai suple ale profilului, versiunea în 4 uși va reuși să păstreze imaginea unui automobil unde fiecare detaliu vrea să sublineze forță și vitalitate. Interesant este că nici BMW, la fel ca și rivalii săi, nu adoptă moda umerilor plonjați puternic spre spate, bavarezii preferând să meargă pe mâna unui sedan clasic dar care păstrează un aer sportiv.
Interiorul va miza pe mai mult rafinament iar ergonomia va fi la ea acasă. Confort la un nivel superior, volan multifuncțional, comenzi intuitive, o planșă de bord cu un design curat și finisaje de lux sunt o parte din componentele care vor ajuta la crearea unui ambient fin demn de o mașină care emite numeroase pretenții. Lor li se va adăuga noua generație a sistemului iDrive și un ecran color pe care pot fi vizualizate funcțiile disponibile.
Paleta de motorizări va însemna în primul rând o reeditare a gamei existente pe Seria 5 GT, unitățile pe benzină de 306 și 407 CV și dieselul de 245 CP. În premieră sedanul va fi echipat cu o transmisie automată cu 8 trepte, în timp ce tracţiunea integrală xDrive îşi va asigura continuitatea. Familia de modele va fi completată în toamna lui 2010 de versiunea Touring, iar spre sfârșitul aceluiași an de mult așteptatul M5.