Alfa Romeo încearcă să facă senzație. După două apariții emonționate, în clasa sportivelor exclusiviste cu 8C Competizione și în segmentul mini cu noul Mi.To, italienii vor să dea lovitura și în sectorul compactelor.
Aflat în producția de serie din anul 2000, modelul 147 se află la câțiva pași de finalul carieriei, locul său urmând să fie luat de un automobil dezirabil, cu valențe sportive evidențiate atât prin design, cât și motorizări.
Modelul care urmează să-l înlocuiască se numește Milano și va fi revelat la jumătatea lunii septembrie în premieră absolută la Salonul Internațional Auto de la Frankfurt.
Construită pe o platformă comună cu Fiat Bravo și Lancia Delta, viitoarea compactă premium va utiliza motorizările elastice Multijet de 1.9 litri, cât și unitățile pe benzină T-Jet.
Dacă 147 a fost stilizată de Walter Da Silva și Wolfgang Egger, noul Milano va purta amprenta unei întregi echipe de ingineri stăpâniți de un puternic avânt creator ce activează la Alfa Romeo Style Center. Estetica se va baza pe liniile de design ale ultimelor creații Alfa Romeo care debordează de energie. Pe piața europeană acesta va fi comercializat începând cu primul trimestru din 2010. Noul model Milano va marca totodată revenirea mărcii Alfa Romeo pe piața din SUA, grație alianței cu grupul Chrysler. Pe lângă versiunile obișnuite, Milano va beneficia și de o versiune de performanță sub GTA.