Audi se pare că a bătut în cuie data lansării primului său minivehicul. Se va întâmpla la jumătatea primăverii viitoare, când A1 va păşi în Europa. Anunţul a fost făcut la o întâlnire cu dealerii mărcii din Germania, în faţa cărora au fost prezentate printre altele, intenţiile de viitor şi stadiul proiectelor ce urmează să se deruleze în următorii doi ani.
Conform celor declarate de oficialul Audi, noul A1 va disponibil la concesionari din mai 2010. Aceasta va fi prima noutate majoră a anului viitor ce va permite constructorului din Ingolstadt să exploateze la maxim avantajul primului sosit pe segmentul maşinilor de clasă B, de vreme ce Mercedes şi BMW nu deţin modele direct concurente. Cu toate acestea, Audi A1 nu îşi va permite luxul să coboare standardul cu care ne-a obişnuit pe maşinile actuale, deoarece nu va fi singurul vehicul premium de mici dimensiuni. Rivalii Mini Cooper şi Alfa Romeo Mi.To sunt două „obstacole” greu de trecut, primul având o tradiţie bogată în spate iar cel de al doilea este considerat o replică a unui model exclusivist.
Audi încearcă, la rândul său, să îşi surprindă rivalii şi să impună un nou standard de calitate, dublat de prestaţii de neegalat. Oficialul Audi a precizat că A1 va beneficia de finisaje şi materiale comparabile gamei A4/A5, în timp ce dotările standard se vor ridica la nivelul clasei compacte.
Micul automobil de oraş va aduce cu sine şi o premieră absolută în segment: toate motorizările vor fi turbo. Propulsia va fi un mix între unităţile aflate pe noul Polo şi o serie special dezvoltată pentru A1. Au fost anunţate doar două agregate: benzină 1.4 TSI şi 1.6 TDI, ce va fi cuplat la o transmisie S-Tronic cu dublu ambreiaj şi şapte trepte de viteză.
Audi va oferi până în 2012 nu mai puţin de patru versiuni de caroserie. Iniţial vor fi disponibile cele hatchback cu trei şi cinci uşi, iar din noiembrie 2010 va fi disponibil A1 Sportback un break cu linii de coupe. Un an mai târziu va debuta şi modelul sportiv al gamei, S1 ce va fi propulsat de un motor de peste 200 de cai putere.
Majoritatea versiunilor vor avea tracţiunea pe puntea faţă iar modelele mai puternice vor primi şi sistemul avansat de tracţiune integrală, denumit Quattro. Audi este convins în şansele de succes ale noului A1, motivând nivelul înalt al calităţii şi dotările de ultimă generaţie ale maşinii.
În opinia şefilor companiei există suficienţi clienţi care să-şi dorească un automobil mini care oferă aproape tot ce poate fi regăsit pe o compactă premium. Deşi nu s-au avansat preţuri, oficialii estimează că preţul de pornire pentru A1 ar putea fi de 21.000 de euro.