Mercedes se laudă în ultimii aproape 20 de ani cu patru decapotabile. Este de departe cea mai interesantă ofertă în rândul automobilelor premium, dar şi cea mai generoasă la acest capitol. Începând de anul viitor, aceasta va fi completată de un nou model, care va înlocui actualul CLK Cabrio introdus în anul 2003.
Noul E-Klasse Cabrio va fi desemnat să ducă mai departe tradiţia Mercedes pe linie de rafinament, confort şi siguranţă. Vitorul model se va baza estetic şi tehnic pe actualul E-Klasse Coupe, şi va dispune de un acoperiş din material textil la fel ca şi urmaşii săi din anii 90.
Interiorul va găzdui patru persoane adulte şi se va bucura de aceleaşi dotări generoase ca şi pe sedan. Unul din inconvenientele versiunilor deschise 2+2 îl reprezintă spaţiul oferit pasagerilor din spate, care nu se bucură de acelaşi confort ca şi pasagerii aflaţi în faţă, datorită problemelor ridicate de sistemul de deschidere al plafonului, care îi forţează pe ingineri să rupă din proporţiile spatelui. Râmâne de văzut cu ce soluţii va veni E-Klasse Cabrio pentru a contracara acest dezavantaj.
Tot pe linie de confort, viitorul model încearcă să redefinească această noţiune prin echipamentele din dotare: sistem AIRSCARF ce şi-a făcut debutul pe SL şi SLK - un sistem de ventilatoare montate în tetiere, scaune cu funţia de masaj şi suspensii active Agility Control.
Modelul va fi disponibil iniţial cu două motorizări, una diesel şi una benzină, regăsite sub numele de cod 250 CDI şi 250 CGI. Ulterior, Mercedes va extinde paleta motorizărilor cu încă două unităţi.
Lansarea oficială va avea loc abia anul viitor, ori în ianuarie, la Detroit, ori în martie, la Geneva, deoarece în toamnă, la Frankfurt, în centrul atenţiei va fi E-Klasse Estate, versiunea break din gamă. Precedenta generaţie E-Klasse Cabrio a fost lansată în Europa în anul 1991 şi retrasă din producţia de serie în 1997.