BMW vesteşte un val de noutăţi pentru vârful său de gamă. Proaspăta generaţie Seria 7 urmează să primească un nou propulsor turbodiesel, mult-aclamatul sistem de tracţiune integrală xDrive şi câteva tehnologii pe parte de siguranţă.
Compania germană a confirmat dezvoltarea unui nou propulsor turbodiesel care va înlocui actuala motorizare de 3.0 litri. Agregatul va genera 306 CP, cu 20 mai mult decât vechiul propulsor şi, în ciuda puterii mai mari, consumul va fi diminuat cu 4%. BMW va menţine configuraţia cu 6 cilindri pentru noua unitate turbodiesel care se va remarca prin cuplul maxim de 600 Nm disponibil de la 1.500 de rotaţii! Anterior, motorul de 3.0 litri furniza 286 de cai putere şi un cuplu de 580 Nm de la 1.750 rpm. Noul propulsor va fi livrat spre sfârşitul lui 2009 sau începutul anului viitor. El va fi regăsit în gamă sub indicativul 735d şi va fi livrat pe exemplare cu tracţiune spate dar şi integrală.
De asemenea, BMW a anunţat că va introduce gradual tehnologii noi pe linie de siguranţă, dar şi sistemul xDrive disponibil pentru prima dată în istoria Seriei 7. Pentru început vor exista doar două modele cu tracţiune integrală, ambele disponibile cu motorul V8 de 407 cai putere. Ulterior, sistemul de tracţiune va fi introdus şi pe versiunea 735d. Dezvoltat de BMW, sistemul 4x4 este utilizat în prezent pe toată gama de vehicule SAV, dar şi pe modele ale Seriei 3 şi Seriei 5.
Tehnologia xDrive va intra în echiparea versiunii 750i şi a modelului cu ampatament mărit 750Li. BMW a anunţat deocamdată doar preţul de bază pentru piaţa germană. Acesta porneşte de la 96.800 euro pentru 750i xDrive, în timp ce pentru limuzina 750Li xDrive se vor plăti 100.800 euro. Comenzile vor fi preluate începând din iulie, primele modele urmând a fi livrate în toamnă. Clienţii din România vor putea comanda aceste versiunile xDrive ale Seriei 7 începând din septembrie. Preţurile pentru piaţa locală vor fi comunicate ulterior.