Audi nu se arată foarte încântat de sistemele hibride, dar cu toate acestea le va implementa. În viitorul nu foarte îndepărtat Q5 şi Q7 vor beneficia de trenuri de rulare hibride care le vor ajuta să se apropie de nivelul maxim de emisii impus în Europa şi SUA.
Al treilea vehicul cu un sistem pe alimentare alternativă va fi automobilul de clasă compactă A3. Construit pe platforma viitorului Golf VII, modelul premium va îmbrăţişa inclusiv tehnologia verde Twin Drive a fratelui de grup. Se ştie deja că Volkswagen va prezenta în toamna acestui an primul hibrid dedicat unui automobil de serie, care va fi adoptat şi de următoarea generaţie A3.
Printre principalele avantaje ale trenului de rulare hibrid sunt configuraţia sa, dimensiunile compacte şi greutatea redusă. Propulsorul ecologic va include un propulsor turbodiesel de 1.6 litri care va trimite întreaga sa putere la roţile punţii faţă, în timp ce un motor electric de 41 cai putere va pune în mişcare roţile axei spate. Energia electrică necesară sistemului electric va proveni de la un set de baterii litiu-ion care vor putea fi alimentate de la o priză obişnuită. Doar pe energia furnizată de acumulatori, A3 Twin Drive va fi capabil să parcurgă 50 kilometri. Peste această distanţă, deplasarea este asigurată de motorul termic.
Se intenţionează ca hibridul A3 Twin Drive să fie livrat pe piaţa europeană în anul 2012. Potrivit estimărilor făcute de producătorul premium german, peste trei ani consumul mediu al gamei de automobile Audi va fi cu 20% mai mic în comparaţie cu nivelul de consum al familiei de modele din anul 2007.
Ca un pas spre tehnologiile alternative, Audi va introduce din acest an sistemul start/stop pe mai multe modele. Spre exemplu, A3 cu motorul 1.4 TFSI şi versiunile 2.0 TFSI disponibile pe A4/A5 vor primi dispozitivul menţionat care ajută la economisirea carburantului în regim urban. Audi susţine că adoptarea tehnologiei start/stop va însemna un consum cu 0,2 – 0,3 litri la 100 km şi emisii de dioxid de carbon diminuate cu 5 grame per kilometru. De asemenea sistemul de recuperare a energiei cinetice, care a debutat pe A5 Cabriolet va disponibil din 2010 pe mai multe modele, inclusiv pe noul A3.