Chrysler pune capăt unei poveşti care se derulează de aproape un an. Filmul modelului PT Cruiser, despre care în repetate rânduri s-a pus că va fi retras, are totuşi un final neaşteptat. Dacă versiunea cabrio a fost scoasă de pe piaţă, versiunea acoperită va mai rămâne în producţia de serie doar până în decembrie 2010, cu un an mai mult decât se stabilise anterior.
Decizia aparţine noului partener de alianţă al americanilor, grupul Fiat, în ciuda faptul că modelul cu aspect neo-retro are un impact foarte scăzut pe piaţă. Măsura a fost motivată de faptul că uzina din Mexic, singura de altfel unde se produce PT Cruiser, trebuie să rămână funcţională şi să păstreze numărul angajaţilor existenţi în prezent.
În viziunea oficialilor americani, decizia nu va reprezenta un balon de oxigen pentru Chrysler PT Cruiser ci doar o prelungire a „agoniei”. După încetarea fabricaţiei modelului american, la uzina Toluca din Mexic vor fi produse Fiat 500 şi Fiat Panda. Operaţiunile de asamblare vor fi reluate la o jumătate de an după ce PT Cruiser va fi scos din producţia de serie.
Retromobilul de lux şi-a început cariera în 1999. Peste doi ani mai târziu a debutat şi în Europa, unde şi-a găsit destui cumpărători fermecaţi de un stil unic ce aduce în actualitate farmecul maşinilor americane din perioada interbelică. Chiar de la lansare PT Cruiser nu a impresionat sub aspectul vânzărilor. Dacă în 2001, anul de vârf, s-au vândut 205.000 de unităţi în anul 2008 abia s-au comercializat 51.000 de exemplare, modelul situându-se la limita eşecului.
În schimb în ceea ce priveşte producţia, volumul total a ajuns la 1 milion de bucăţi în martie 2006.