Cadillac este sinonim cu luxul. Brandul american cu cea mai mare notorietate pe piaţa locală se străduieşte să ţină pasul cu tendinţele actuale fără însă a renunţa la tradiţia modelelor ce propun un design cu suprafeţe plane şi unghiuri drepte.
Printre noutăţile rezervate anului 2009 se numără şi noua generaţie SRX, un crossover compact de talie medie ce va avea ca adversari direcţi modele de prim rang: Audi Q5, Mercedes GLK şi Volvo XC60.
Mai puţin cunoscut europenilor, dar apreciat peste ocean, SRX se doreşte o reeditare a succesului primei generaţii. Comparativ cu aceasta, noua generaţie vine cu dimensiuni mai reduse după ce secţiunea aflată în spatele montanţilor C a fost eliminată, conturul umerilor înscriindu-se acum în tendinţele actuale. De asemenea, crossoverul a pierdut în înălţime.
La partea de design se evidenţiază noua grilă motor, mai amplă şi proeminentă ce include câteva baghete cromate. Farurile sunt aproape identice cu cele de pe prima generaţie SRX, cu amendamentul că semnalizatorul încorporat a fost mutat din partea stângă în partea dreaptă a blocurilor optice. La partea frontală apar două noi proiectoare de formă rotundă cu cadru cromat, o priză de aer centrală şi un spoiler cu o extensie din plastic de culoare închisă.
„Noua generaţie SRX este rezultatul explorării continue şi o redefinire a limbajului de design Cadillac cu scopul de a crea o prezenţă distinctă în segmentul dedicat vehiculelor crossover premium”, afirmă Clay Dean, director de al departamentului de design Cadillac.
Bazat pe prototipul Provoq, noua generaţie SRX reţine în modul cel mai fidel caracteristicile de ordin tehnic şi estetic ale studiului de design, inclusiv dimensiunile acestuia: lungime 4.572 mm, lăţime 1.849 mm, înălţime 1.702 mm.
Modelul de serie va fi livrat în două versiuni: cu spate 4x2 - faţă şi 4x4. Disponibil cu două motorizări V6 pe injecţie directă de combustibil, noul SRX este mai eficient şi puternic, consumul fiind îmbunătăţit cu aproape 15% iar emisiile cu 25%. Gama de motorizări este formată, deocamdată, din două propulsoare pe benzină de 260 şi respectiv 300 de cai putere. Ambele motoare pot fi cuplate la o transmisie automată cu şase trepte ce beneficiază de funcţia „eco-mode" care ajută la economisirea de carburant facilitând schimbarea treptelor de viteză la un nivel mediu al turaţiilor. Pe viitor, Cadillac va introduce şi un propulsor diesel de 2,9 litri.
Interiorul dispune de cinci locuri şi este garnisit cu materiale foarte calitative preluate de la sedanul CTS. Crossoverul dispune de un şasiul cu numeroase ranforsări, jante de 18 inch, centuri pretensionate şi şapte airbaguri.
Comercializarea celei de a doua generaţii Cadillac SRX va începe în vara acestui an.
(17 iun 2009, 02:58:21