Mitsubishi trebuie să rămână în topul clasei SUV. Experienţa acumulată în decursul anilor, dar mai ales reputaţia câştigată în cursele de raliuri şi anduranţă au creat o aură în jurul respectabilului Pajero.
Deşi piaţa vehiculelor recreaţionale din Europa s-a contractat de două ori, odată din cauza preţului ridicat al combustibililor şi apoi datorită recesiunii, brandul japonez nu intenţionează să aducă schimbări în formatul actual al gamei Pajero. Oficialii companiei japoneze nu văd o îmbunătăţire a vânzărilor în sectorul SUV prin diversificarea ofertei de modele, ci prin reţete specifice şi adaptate momentului, mai precis reduceri de preţuri.
Spre exemplu, noua generaţie Pajero Sport care se vinde bine în Asia, America de Sud sau Rusia nu va fi livrată în Europa, pe motiv că nu se pretează la gusturile clienţilor de aici.
„Este impropriu să abordezi un segment de clienţi obişnuiţi cu un anumit gen de modele, chiar dacă noutatea oferită e doar o simplă versiune”, susţine un purtător de cuvânt. Generaţia actuală iese se evidenţiază la mai multe capitole: spaţiu, confort şi ţinută de drum îmbunătăţită. Gama de motorizări este formată din trei unităţi, două de factură turbodiesel, de 2.5 litri, respectiv 3.2 litri, de 163 de cai putere şi una pe benzină V6 de 3.5 litri. Agregatele DI-D sunt echipate cu o unitate de control electronică ECU şi tehnologie de injecţie common-rail, recunoscută pentru calităţile sale în materie de economie de carburant, dar şi în ceea ce priveşte nivelul mic al vibraţiilor şi zgomotului.
Cuplul motor este trimis roţilor cu cea mai mare aderenţă prin sistemul tracţiune integrală Super Select 4WD, eficient şi sigur în condiţii de teren accidentat şi aderenţă slabă. Opţional, poate fi comandat un diferenţial blocabil, care acţionează în locul grupului diferenţial al axei spate şi se va dovedi foarte utili în situaţiile când maşina este împotmolită.