Lamborghini se află între ciocan şi nicovală. Conceptul Estoque, unul din punctele de atracţie ale Salonului Auto de la Paris din anul 2008, este un proiect care are toate şansele să fie „rupt” în două. Pe de o parte şeful Volkswagen - grup auto ce deţine marca Lamborghini doreşte să-l aducă pe liniile de producţie cel mai târziu în 2011, pe de altă parte Porsche - acţionarul majoritar la Volkswagen, se opune vehement lansării modelului italian. Motivul este evident noul Panamera, coupe comercializat începând din august, ce ar putea fi împiedicat „din interior” să se desfăşoare odată cu apariţia lui Estoque. Informaţiile privitoare la debutul modelului italian sunt destul contradictorii, însă surse din cadrul Lamborghini susţin că inginerii pregătesc totuşi o versiune de producţie. Estoque este dezvoltat pe o platformă longitudinală modulară, MLP, furnizată de Audi şi utilizată aproape la toate modelele mărcii germane. Tehnologia MLP ajută la mărirea ampatamentului fără ca maşina să necesite o creştere a dimensiunilor exterioare, sistem este utilizat şi de noul Panamera. automobil a cărui poziţie poate fi serios ameninţată de lansarea sportivului coupe Modelul italian urmează să beneficieze de câteva motorizări preluate de la viitoarele Audi A7 şi A8. Se discută chiar oportunitatea introducerea unei versiuni diesel, în condiţiile în care propulsoarele V10 sau V12 disponibile acum în gama Lamborghini nu vor putea îndeplini severele norme de poluare care vor intra în vigoare din anul 2012. În privinţa agregatelor pe benzină una din soluţii ar fi trecerea la versiuni supraalimentate, deşi Martin Winterkorn, şeful grupului auto Volkswagen – grup ce deţine în portofoliu brandul italian, a susţinut în numeroase rânduri că nu se va renunţa la motorizările tradiţionale. Pe de altă parte Maurizio Reggiani, directorul Departamentului de Cercetare şi Dezvoltare Lamborghini vine însă cu o declaraţie care contrazice afirmaţiile lui Winterkorn: „Versiunea de producţie Estoque va fi dezvoltată pe o platformă completă nouă. În privinţa propulsiei planează câteva incertitudini însă nu excludem unităţi V8 sau actualul V10 de 5,2 litri. Estoque este un model care se va adresa unui public foarte larg şi va avea un preţ mai accesibil, ceea ce ne va încuraja să avem o opţiune serioasă pentru un diesel supraalimentat. Chiar având şi un propulsor pe motorină în dotare, volumul de vânzări fixat pentru Estoque nu va depăşi 2000 de unităţi pe an, în timp ce Panamera are o ţintă de vânzări de 10 ori mai mare. Singurul obstacol în calea debutului oficial este „votul” celor de la Porsche, în caz contrar coupe-ul devine piesă de muzeu. Estoque este programat să apară în 2011, la un preţ estimat la 185.000 de euro.