Dacia a renăscut ca brand în 2004. Este anul in care modelul Logan a fost prezentat oficial publicului european.
La începutul lunii iunie, versiunea berlina îşi făcea apariţia pe firmamentul industriei automobilistice, bucurându-se de succes Logan, primul automobil modern al constructorului roman, s-a concretizat după doi ani de începerea proiectului cunoscut sub titulatura X90, realizat împreuna cu Renault. Primit la început cu ostilitate, modelul de buget asamblat pe platforma industriala din Mioveni si-a croit drumul spre celebritate mai repede decat se anticipa.
Costul de achizitie redus, spatiul generos la interior si portbagaj pentru o masina din clasa subcompacta au fost principalele avantaje etalate de Logan. Acesta a fost promovat inca dinainte de lansare, si va fi cunoscut o buna bucata de timp drept modelul de 5.000 de euro. Lucrurile aveau sa se schimbe odata cu aparitia unor noi versiuni de caroserie, care au format o gama adaptata cerintelor actuale.
In prezent linia de modele Logan cuprinde pe langa sedanul de clasa B, versiunea Logan MCV – foarte apreciata in Europa de Vest, si doua vehicule comerciale usoare Logan VAN, Logan Pick-Up.
Pe data de 3 iunie 2008 se lanseaza Sandero, un alt automobil ce utilizeaza platforma Logan. 140.000 de unitati au fost vandute pana acum.
Cel mai recent produs dezvoltat pe baza aceluiasi model este Sandero Stepway, primul crossover Dacia programat sa debuteze pe piata romaneasca peste cateva zile.
Prezenta in 70 de tari pe patru continente, gama Logan este fabricata la noua uzine din opt tari (Romania, Maroc, Rusia, India, Iran – 2 uzine, Brazilia, Columbia si Africa de Sud). Modelul low-cost este comercializat in functie de piata sub sigla Dacia sau sub sigla Renault. Aclamat sau blamat, Logan a deschis ochii multor producatori si apetitul clientelei spre modele ieftine. Anul viitor va marca o noua etapa in cadrul proiectului X90, lansarea mult-asteptatului SUV.
De la aparitia sa si pana astazi Logan a atras 1,3 milioane de clienti din intreaga lume.