BMW apeleaza la cele mai noi tendinte pentru a-si prezenta cel mai nou exponent in segmentul SUV. Aşteptat cu un interes deosebit, noul X1 a fost adus in fata presei pentru primul drive-test cu modelul de serie desfasurat in Spania, dupa ce in urma cu cateva luni a fost dezvelit prototipul Concept X1.
Acoperite cu viniluri alb-negre pe elementele definitorii ale sectiunii frontale, profil si spate, mai multe versiuni au fost conduse pe terenul nisipos al insulei Mallorca pentru a vedea cat de bine si-a facut BMW temele si unde se pozitioneaza noul SUV ca prestatii in raport cu restul membrilor, X3, X5, X6. O divizie de modele X1 a putut demonstra astfel abilitatile noului model nu doar in afara soselelor ci si pe drumurile publice. Disponibil in Europa din luna octombrie, X1 utilizeaza platforma tehnica a Seriei 3, si o gama de motorizari elastice si eficiente.
Versiunea de baza va fi propulsata de un motor de 2.0 litri de 143 de cai putere, urmata de o unitate de 170 de cai putere si un agregat de 3.0 litri cu 6 cilindri in linie si 265 de cai putere. Familia de motoare diesel va fi reprezentata de trei unitati de 2.0 litri cu puteri de 143, 177 si 204 CP.
Pe lângă trăsăturile tipice unui vehicul perfect adaptat traficului urban, eleganţa şi rafinamentul îşi vor pune amprenta pe X1. Având dimensiunile unui automobil din clasa compactă, noul model se va poziţiona sub X3. Cu o lungime de 4.457 mm şi un ampatament generos de 2.760 mm, viitorul SAV oferă spaţiu şi confort pentru cinci pasageri.
BMW va pune la dispoziţia clienţilor două versiuni ale modelului X1. Cele cu tracţiune spate vor primi pe lângă obişnuitul indicativ format din trei cifre şi litera „S” iar cele cu tracţiune integrală vor fi notate cu „X”.
Fabricaţia noului crossover va fi asigurată la uzina din Leipzig, Germania, unde se estimează că în 2010 vor fi asamblate circa 47.000 de vehicule. Debutul oficial al modelului de serie va avea loc în septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.