Fiat va readuce în actualitate conceptul maşinilor mini de familie. Acum 49 de ani, italienii ofereau o versiune inedită – Giardiniera, doar prin simplul fapt că sfida tendinţele momentului. Spre deosebire de atunci, astăzi citadinele sunt mult mai apreciate, cu volume de vânzări semnificative, motiv pentru care torinezii au decis să avanseze pe piaţă o versiune dedicată mai mult tinerilor familişti din marile aglomerări urbane.
Peste unul sau cel mult doi ani Fiat va reînnoda tradiţia automobilelor mini cu portbagaje încăpătoare, astfel că unul din principalele lor inconveniente, spaţiul pentru bagaje, va fi ca şi rezolvat. Clar, apariţia modelului de familie va constitui un atu major pentru Fiat care ar putea să se impună pe segmentul A, ştiut fiind faptul că în Europa versiunile break constituie grosul vânzărilor într-o gamă de modele.
Un oficial al companiei a recunoscut că în prezent se lucrează la o versiune break pentru 500, aşteptată să debuteze cel mai târziu în 2011. Evident aceasta va trebui să fie nu doar foarte şic, ci şi polivalentă şi la un preţ atractiv. Oficialul a precizat că varianta break va fi cel de al patrulea model din cele cinci câte sunt programate pentru actuala generaţie 500. Aceasta include în prezent, un hatchback în trei uşi, un cabriolet, o versiune de performanţă sub sigla Abarth, fără a socoti şi cele câteva ediţii speciale (Diesel, F1, Assetto Corse).
Multe aspecte asupra noului model sunt încă incerte însă ceea ce este sigur, portbagajul va fi mult mai spaţios decât la versiunile curente iar motorizările vor fi în mare parte aceleaşi ca şi la 500 hatchback.
După toate probabilităţile, viitoarea versiune break va împrumuta de la strămoşul său numele 500 Giardiniera, automobil ieşit din producţia de serie în anul 1977.