Smart are planuri îndrăzneţe în plină criză economică.
Subsidiara concernului Daimler intenţionează să readucă pe linia de producţie modelul ForFour. Nu este exemplu sau o tendinţă singulară, având în vedere orientarea clientelei spre modele mai ieftine.
„Cu toate că piaţa auto este în regres, vânzările mărcii noastre decurg conform planului. Mai mult decât atât, pe piaţa americană cererea de vehicule mici cu un consum moderat a luat avânt şi trebuie să profităm de situaţia actuală iar unica soluţie este ori să creştem producţia, ori să aducem încă model pe piaţă”, spune un purtător de cuvânt. Informaţia este confirmată şi de câteva surse din interior care declară că Daimler studiază posibilitatea reintroducerii în circuit a vechiului model ForFour.
Un alt motiv care poate determina compania germană să repună în drepturi automobilul în două volume, este dorinţa de a consolida trendul ascendent din ultima vreme. Un alt oficial, Rainer Schmückle, confirmă şi el intenţia de a reveni asupra proiectului ForFour, însă, potrivit acestuia, un model similar din noua generaţie ar putea fi produs şi sub sigla Mercedes. Preluând modelul conaţionalilor de la Volkswagen care pregătesc noua maşină de oraş botezată Up!, constructorul de automobile premium din Stuttgart poate valorifica la maxim experienţa acumulată de Smart cu ForFour.
În aceste condiţii, modelul Mercedes ar urma să joace rolul versiunii premium, în timp ce vehiculul Smart va putea fi considerat un model de buget.
Lansat în 2004, modelul ForFour a fost comercializat doar până în 2006. Producţia a fost întreruptă în acelaşi an pe data de 30 iunie.