Citroën va ataca de anul viitor piaţa europeană pe două fronturi. Pe lângă oferta obişnuită, francezii îşi vor îmbia clienţii cu o nouă gamă de automobile care vine să satisfacă gusturi mai exigente sub aspectul calităţii şi imaginii produsului. Este vorba de o linie de vehicule premium al cărei prim reprezentant se va numi DS3.
Prescurtarea DS la vechile modele vine de la cuvântul „Déesse”, care în limba franceză înseamnă zeiţă, în timp ce actualul DS reprezintă prescurtarea de la englezescul "Different Spirit". Bazat pe conceptului DS Inside, acesta va fi dotat cu cele mai moderne tehnologii şi un limbaj de design care va pune accent pe rafinament.
Citroën va lansa DS3 în primul trimestru din 2010, debutul urmând a fi oficializat cu ocazia unuia din evenimentele majore din Europa, fie salonul de Frankfurt, fie cel de la Geneva.
Filozofia din spatele gamei de modele premium are ca punct de plecare noul slogan Citroen „tehnologie creativă”, semnalul unei schimbări profunde pe toate planurile. DS3 va fi stilizat după toate canoanele mărcii franceze, însă se distinge prin liniile precise ale exteriorului, accesorii de calitate, atenţia acordată detaliilor şi finisajelor. Conceput ca un vehicul urban de dimensiuni mici, DS3 va concura pe acelaşi segment cu Alfa Romeo Mi.To, Mini Cooper şi viitorul Audi A1. Partea de motorizare va fi completată de unităţi diesel şi pe benzină preluate de la Citroën C3 şi C4.