Opel dedică anul 2009 în întregime modelului care şi-a început carierea sub cele mai favorabile auspicii. Insignia este asemenea unui roman de succes ce se întinde pe mai multe episoade, acum fiind rândul versiunii Sports Tourer să beneficieze de o declinare cu veleităţi pur sportive.
Echipată cu acelaşi motor de 2,8 litri ce animă sedanul Insignia OPC, noul model vine nu doar cu avantajul unor performanţe rafinate, ci şi cu trăsături caracteristice unei versiuni break: polivalenţă, versatilitate şi spaţiu mai amplu pentru bagaje. Acest ultim aspect este garantat de cei 1.530 de litri, capacitatea maximă de încărcare a portbagajului.
Recent, Opel a prezentat doar în imagini maşina de performanţă ce preia numeroase elemente estetice de la GTC Concept. Acesta se remarcă la exterior prin fantele de aer verticale poziţionate sub faruri, prin jantele fumurii de 19 inch (sau opţional de 20 inch), spoiler spate retuşat şi terminaţii duble integrate, iar la interior prin scaunele sportive Recaro, praguri personalizate, volan sportiv şi o grafică specială a instrumentarului de bord.
Insignia OPC Sports Tourer este al doilea automobil de performanţă marca Opel care dispune de tracţiune integrală, sistemul Adaptive 4X4 cu diferenţial Haldex, şi un motor V6 turbo preluat de la modelul de vârf şi adus la parametrii unei sportive de top. Sub capotă se află un agregat de 325 de cai putere şi un cuplu maxim de 400 Nm trimis la ambele punţi prin intermediul unei cutii cu şase trepte. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Versiunea dezvoltată de Opel Performance Center dispune de o nouă axă faţă, un şasiu mecatronic de asemenea nou, o suspensie specială – HiPerStrut, care ajută la abordarea mai fermă şi precisă a virajelor. Sistemul Flex-Ride oferă trei funcţii adaptate stilului de şofat: Normal, Sport şi OPC. Tracţiunea este gestionată de o unitate de control recalibrată de aşa manieră încât să adapteze distribuţia cuplului motor la filozofia sportivă a diviziei de performanţă pentru ca forţa brută a motorului să fie livrată liniar şi dinamic. Transmisia oferită este o cutie manuală cu şase trepte, etajată scurt pentru un condus sportiv, care livrează către roţi un cuplu motor de 400 Nm disponibili pe o plajă foarte joasă de turaţii. Deşi primul set de fotografii oficiale ar trebui să ne încredinţeze că toate detaliile sunt puse la punct, Opel anunţă că munca la noul Insignia OPC Sports Tourer este departe de a se fi încheiat. Maşina va fi supusă unui riguros test de anduranţă în „iadul verde”, aşa cum este supranumit cel mai dur şi periculos circuit de încercare din lume, Nordschleife Nürburgring. La fel ca şi în cazului sedanului Insignia OPC, versiunea break va fi urmărită pe parcursul a 10.000 de kilometri.
Primele exemplare Insignia OPC Sports Tourer vor fi comercializate în Europa la sfârşitului anului.