Honda nu este destul de convinsă de succesul pe care ar putea să îl aibă şi ştie una şi bună: decât modele mici şi ieftine, mai bine compacte şi premium.
Concluzia oarecum surprinzătoare, în condiţiile în care toată industria auto se îndreaptă spre era maşinilor low-cost, a fost desprinsă din declaraţiile unui oficial japonez însărcinat să diriguiască activităţile societăţii mixte HSCI, mâna dreaptă a mărcii Honda în India.
„Plănuim să intrăm pe piaţa maşinilor mini cu un nou model produs la uzină noastră din Rajasthan, care va fi operaţională din 2010”, susţine Masahiro Takedagawa, preşedintele şi managerul Honda Siel Cars India.
Oficialul nipon a ţinut să precizeze că nu este vorba de un model ieftin (low-cost), ci de un vehicul mini în versiunea hathcback adresat sectorului premium.
Honda intenţionează să reducă pe cât posibil cheltuielile de dezvoltare, aşa că va folosi platforma tehnică a modelului global Jazz, cunoscut în alte regiuni sub numele Fit.
Gama de propulsoare va include doar unităţi pe benzină axate în primul rând pe un raport foarte bun între economia de combustibil şi performanţe.
Japonezii vor dota viitoarea compactă de clasă mini cu accesorii premium şi nivele de echipare atractive. Prezent aici de un deceniu, Honda încă nu dispune de un vehicul de oraş, gama actuală fiind formată doar din patru modele.
Noul model va fi lansat anul viitor şi livrat deocamdată doar în India, unde 80% din totalul automobilelor comercializate sunt din clasa mică.
Honda analizează posibilitatea de a introduce noul mini-hatch de lux pe o serie de pieţe importante din Europa şi Asia. Manufacturierul japonez şi-a propus să producă în primul an de la lansare 60.000 de modele.