Mercedes îşi leagă din acest an destinul de un model coupe bazat pe cel mai faimos nume în clasa medie. Surpriza din urmă cu două luni la Salonul Auto de la Geneva, luxosul E-Klasse Coupé, a ajuns deja în garajele câtorva proprietari din Germania. Modelul care l-a înlocuit pe celebrul CLK costă aici 44.684 de euro şi este disponibil începând de săptămâna trecută.
Pentru ca debutul comercial să nu treacă neobservat, Mercedes a ţinut să organizeze o ceremonie desfăşurată la uzina din Bremen, unde primul client a fost invitat să-şi conducă maşina spre casă chiar de la faţa locului. Exemplarul cu numărul 1 este versiunea E500, dotată cu un propulsor V8, de 388 de cai putere.
E-Klasse Coupé este la ora actuală cel mai aerodinamic model din lume şi unul din cele mai bine echipate pe parte de siguranţă activă şi pasivă. O serie de sisteme inovative asigură securitatea pasagerilor la cel mai înalt nivel. Printre dotări se numără sistemul care poate detecta oboseala şoferului, dar şi cel de recunoştere al indicatoarelor de circulaţie. Pe lângă acestea, îşi mai dau concursul tehnologia PRE-SAFE, disponibilă ca dotare standard la fel ca şi controlul stabilităţii (ESP), cât şi frânarea automată de urgenţă (BAS). Din fabrică, fiecare exemplar vine dotat cu 7 airbaguri, care vin în dotarea de bază, E-Klasse Coupé reuşind să impună noi standarde de securitate în segmentul său.
Tot ca o premieră pentru un automobil premium de talie medie, versiunea Coupe dispune şi de un sistem de protecţie al pietonilor în caz de impact, capota maşinii ridicându-se în momentul accidentului cu câţiva centimetri pentru a reduce pe cât posibil şocul loviturii. Pe parte de motorizare, Mercedes oferă cinci unităţi, din care trei pe benzină de 204, 292, 388 cai putere, şi două turbodiesel pe injecţie common-rail de 204 şi 231 de cai putere. Mai puternice şi cu un randament ridicat, propulsoarele se remarcă şi la capitolul eficienţă, consumul fiind cu 15% mai mic decât la gama de motorizări de pe CLK.
Din punct de vedere estetic, versiunea coupe se asemeană sedanului, singurele diferenţe notabile fiind linia umerilor spate care plonjează lin spre capacul portbagajului şi forma alungită a blocurilor optice spate. Noul model ilustrează curentul de design inaugurat de prototipul Mercedes-Benz ConceptFASCINATION, şi se adresează unei clientele cu gusturi foarte rafinate, întocmai formelor suple şi elegante ale noului coupe german.
Botul ascuţit, linia de la nivelul roţilor, farurile şi capota cu umeri proeminenţi sunt elementele împrumutate de la studiul de design amintit anterior. Noul E-Klasse Coupé este aşteptat în România spre sfârşitul acestei luni - începutul lunii iunie.