Renault măreşte din nou miza pe segmentul A. Mişcarea nu este una întâmplătoare, francezii dorind să se impună în faţa tripleţilor Toyota Aygo/ Peugeot 107/ Citroen C1, care au monopolizat vânzările în Europa pe sectorul mini.
Pentru a-şi spori influenţa în clasa mini Renault îşi lărgeşte paleta de modele Twingo cu o versiune coupe-cabrio (CC), a treia din gamă, ce îşi va face simţită prezenţa abia spre finele lui 2009. Producătorul din Hexagon va fi sprijinit de partenerii de alianţă – Nissan, care vor împărtăşi din experienţa lor în domeniu cu Micra C+C. Inginerii francezi vor fructifica toate informaţiile venite de la colegii japonezi, autorii morali ai noului proiect ce vizează dezvoltarea primului automobil de oraş coupe-cabrio sub emblema Renault.
Ca la orice decapotabilă, piesa de rezistenţă va fi pavilionul mobil. El va fi realizat - în stil clasic - din material textil, spre deosebire de Nissan Micra C+C beneficiarul unui plafon vitrat fixat pe rame de metal. Soluţia adoptată de Renault este mai ieftină şi menţine preţul de bază la costuri rezonabile, dar francezii nu exclud ca până la finalizarea versiunii de serie să opteze pentru un pavilion similar maşinii japoneze, asta doar dacă reuşesc să-l aducă la un preţ avantajos. Indiferent la ce rezultat se va ajunge, Renault susţine că plafonul va fi compus din două secţiuni şi va fi acţionat electric.
Habitaclul va fi configurat ca pentru un model decapotabil de două locuri iar spaţiul pentru bagaje va fi sub valoarea versiunii comune Twingo, ce dispune de un volum cuprins între 165 litri -285 de litri.
Sub capotă se vor regăsi doar o parte din motorizările actuale, respectiv unitatea pe benzină de 1.2 litri de 100 de cai putere şi agregatul diesel de 1.5 litri de 65 de cai putere. La acestea se va adăuga şi motorul pe benzină de 1.6 litri ce generează 133 CP.
Surse din interior afirmă că Renault va livra primele exemplare la două luni după debutul oficial programat pentru jumătatea lunii septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt.
Se estimează că Twingo CC va sosi pe pieţele europene la un preţ de bază de peste 11.000 de euro.