Opel a pus capăt unei perioade de îndelungi aşteptări legate de viitoarea sa prezenţă în clasa compactă. Constructorul german de automobile cu sediul la Rüsselsheim a dezvăluit ieri, 13 mai, primele detalii şi poze oficiale cu noua generaţie Astra.
Cu o lungime de 4,42 metri, aceasta oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung.
Dezvoltată în Germania, noua Astra este cel mai bun model de până acum, în toate privinţele. Aerodinamica a fost studiată şi perfectată după 600 de ore de teste efectuate în tunelul de vânt. Designul sculptural şi tehnologiile inovatoare accesibile, sunt o trimitere la vârful de gamă Opel, noul Astra fiind de fapt o Insignia de dimensiuni compacte.
„Experienţa unică a Opel în a face noile tehnologii accesibile în cadrul autovehiculelor compacte este puternic evidenţiată prin această a zecea generaţie. În plus, noul Astra transferă temperamentul Insignia segmentului de autovehicule compacte, cu o pasiune fără precedent şi un angajament pentru excelenţă”, a declarat Alain Visser, vicepreşedinte Opel.
La interior sunt utilizate aceleaşi elemente de design, creând armonie între exterior şi interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a adăuga multiple soluţii flexibile de depozitare. Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” şi „blade”, au primit o interpretare nouă la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel să aibă propria personalitate”, a declarat Mark Adams, vicepreşedintele departamentului de design.
Şasiul a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice. Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări, Standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp, în mod complet şi continuu, la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.
Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt motoare Euro 5. Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 95 CP şi 160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 100 CP şi 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus. Gama va cuprinde, desigur, şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.
Noul Opel Astra va fi lansat pe 17 septembrie la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt.