Alfa Romeo îşi poate măsura acum forţele şi în segmentul maşinilor de clasă mică. Italienii se desfăşoară aici cu noul Mi.To, un acronim care ascunde identitatea a două oraşe importante din industria auto italiană, Milano, locul unde s-a născut Alfa Romeo şi Torino, locaţia unde se fabrică.
Modelul a fost lansat oficial şi în România de importatorul mărcii – AutoItalia, la preţuri de bază cuprinse între 13.990 şi 19.490 de euro cu TVA inclus.
Micul automobil de oraş nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovaţie. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune a principalilor factori de acţiune asupra ţinutei de drum, agilităţii performanţelor şi manevrabilităţii. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcţia, frânele, suspensiile şi transmisia, oferind şoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcţii: Dynamic - pentru condus sportiv, Normal - pentru trafic urban şi All-Wheater - pentru a circula în siguranţă când aderenţă este precară. Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon şi sistem de frânare performant cu etriere dotate cu patru pistonaşe.
Alfa Romeo introduce şi un nou sistem de suspensii ce asigură un plus de sportivitate, siguranţă şi confort.
Juniorul utilizează motorizări elastice cu rezerve de putere mai mult decât satisfăcătoare. Gama este formată din trei propulsoare din care două sunt pe benzină: 1.4 litri - 78 CP, cuplu maxim de 125 Nm şi viteză de vârf de 165 km/h, respectiv turbo 1.4 litri 16 valve - 155 CP, cuplu 206 Nm şi o viteză maximă de 215 km/h. Clienţii pot opta şi pentru o versiune de motorizare economică, unitate diesel JTDM de 1.6 litri ce produce 120 CP şi un cuplu motor ce poate varia de la 280 Nm la 320 Nm. Demarajul de la 0-100 km/h se efectuează în 9.9 secunde, iar viteza de top atinge 198 km/h.
Noul Mi.To se înscrie în segmentul compactelor de clasă B, dimensiunile sale evocând acest aspect. Modelul italian măsoară: 4,06 metri lungime, 1,44 metri înălţime şi 1,72 metri lăţime.