Numele Exeo, denumire prin care se doreşte sublinierea excelenţei prin avansul tehnologic, are la origine cuvântul latin „exire”, care înseamnă „a merge mai departe”, „a merge spre viitor”.
Ibericii îşi descriu proaspăta creaţie drept o maşină dinamică şi sportivă, ce oferă un grad de confort şi nivel calitativ nemaiîntâlnit până acum la maşinile de familie marca Seat. Noul Exeo ST este doar cu câţiva centimetri mai lung decât Exeo sedan, ceea ce face ca volumul destinat depozitării bagajelor să crească simţitor, cei 442 de litri fiind totuşi prea puţin în comparaţie cu ce oferă concurenţa. Prin rabatarea banchetei, spaţiul de încărcare aproape se triplează ca volum.
Printre dotările tehnice ale acestui model se numără transmisia în şase trepte sau cea automată Multitronic - disponibilă din septembrie şi motorizări poziţionate longitudinal, ce îndeplinesc normele Euro 5. Propulsia este formată din şase unităţi, împărţite egal, trei pe benzină: 1.6 litri - 102 cai putere, 1.8 litri - 150 de cai putere, 2.0 litri - 200 cai putere, şi trei turbodiesel de 2,0 litri care dezvoltă 120, 143 şi 170 CP.
Pe viitor se întrevede posibilitatea introducerii unei versiuni sportive echipate cu un propulsor V6 de 255 de cai putere. Seat a anunţat că nu intenţionează să lanseze în viitorul apropiat motorizări cuplate la cutii automate cu dublu ambreiaj.
Vor fi disponibile trei niveluri de echipare Reference, Stylance şi Sport. Designul exterior preia integral linia blocurilor optice faţă-spate de la modelul în patru uşi, singura modificare notabilă fiind la partea din spate a maşinii, profilul umerilor fiind foarte asemănător cu cel al vechiului Audi A4 Avant. De fapt, de la acesta a pornit dezvoltarea primei maşini de familie din clasa medie a constructorului spaniol.
Seat a prezentat în martie versiunea ST în cadrul Salonul Auto de la Geneva. Modelul de familie va fi comercializat în a doua jumătate a anului curent la un preţ de pornire estimativ de 24.000 de euro.