Mitsubishi are un răspuns de dat în clasa compactelor de talie sportivă. Evident o face alături de cel mai cunoscut model al mărcii pentru iubitorii de performanţă - Lancer, acum disponibil în versiunea ce poartă numele de cod: Ralliart. De remarcat faptul că atât varianta de caroserie sedan cât şi cea hatchback vor fi disponibile în ediţie sportivă, un lucru mai rar întâlnit pe pieţele europene şi mai ales la un fabricant japonez.
Dacă sedanul Lancer Ralliart nu prea are cu cine să se lupte, în schimb versiunea hatch cu cinci uşi are destui inamici care să îi facă zile fripte. Printre aceştia se numără Seat Leon Cupra – motor de 241 CP sau Volkswagen R32 – motor de 250 CP. Sub capota celui mai titrat model Mitsubishi se află un propulsor de 240 de cai putere, aşa că viitorii clienţi pot fi siguri că proprietarii celor două vehicule menţionate anterior nu sunt cu nimic mai presus în ceea ce priveşte „herghelia” cailor putere.
Japonezii au aplicat nu numai modificări tehnice dar şi de ordin aerodinamic pentru a putea aduce proaspăta versiune Lancer la un preţ cât mai acceptabil. Mitsubishi dotează noul model cu transmisie cu dublu ambreiaj de tipul Twin Clutch SST şi tracţiune integrală full-time cu diferenţial central controlat electronic şi alte două diferenţiale cu alunecare limitată dispuse pe fiecare punte, ceea ce face ca Ralliart să aibă o ţinută de drum fără cusur. Motorul turbo de 2.0 litri în patru cilindri ce dispune de tehnologia MIVEC, este derivat din propulsorul montat pe EVo X.
Versiunea Ralliart se remarcă prin designul exteriorului ce împrumută linia dinamică şi alura lui Lancer mai ales la partea frontală stilizată foarte agresiv şi susţinută de prizele de aer de pe capota din aluminiu a motorului, în timp ce spatele iese în evidenţă prin spoilerul modificat care găzduieşte două evacuări cromate.
Interiorul este asortat cu scaune Recaro, padele de schimbare a vitezelor aflate în spatele volanului, sistem audio Rockford cu nouă boxe, trapă şi un sistem de navigaţie cu harddisk de 30 GB.