Seat a avut suficiente motive ca să nu lipsească la Salonul Auto de la Barcelona.
Cele trei noutăţi apărute în cadrul acestui eveniment ne-au convins că spaniolii sunt foarte activi şi determinaţi să sublinieze publicului că sunt pe o pantă ascendentă. Una din atracţiile salonului a fost evoluţia versiunii de performanţă Leon Cupra. Vorbim de un model pus în mişcare de un motor turbo de 2,0 litri ce dezvoltă 241 de cai putere, modelul sportiv se evidenţiază prin noile jante de 18 inch cu cinci spiţe duble, priza de aer centrală de dimensiuni generoase şi evacuarea cromată. Caroseria vopsită în tradiţionala culoare galben, este asortată cu oglinzi laterale negre şi elemente din plastic de aceeaşi nuanţă prezente pe spoilerul spate şi secţiunea faţă.
Interiorul este în mare parte acelaşi. Scaune sport cu o bună susţinere laterală, pedalierul din aluminiu, instrumentarul de bord iluminat în alb completează atmosfera interioară. Plafonul, montanţii şi uşile sunt acoperite cu un material de culoare neagră, iar volanul are un design nou.
Dotată cu suspensii sport, Leon Cupra Facelift are o ţinută de drum mult mai precisă decât a modelului comun, garda la sol coborâtă fiind un alt factor care contribuie la stabilitatea maşinii.
Echiparea bogată constituie un alt punct forte al acestei versiuni, care dispune de controlul stabilităţii, sistemul de asistare la frânarea de urgenţă (EBA), dispozitiv de avertizare pentru pierderea presiunii în roţi, airbag pentru şofer şi pasagerul din faţă, airbag lateral şi de tip cortină, climatizare dual-zone cu control, proiectoare de ceaţă, faruri adaptive, computer de bord şi radio-CD cu opt difuzoare.
Îmbunătăţirile aduse versiunii de top Leon nu au vizat şi prestaţiile dinamice, acestea fiind identice vechiului model: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde, viteză maximă 247 km/h.
La capitolul consum, Seat susţine că sportivul hatchback are nevoie de 8,3 litri/100 km, cu 0,1 litri mai mult decât precedentul vehicul, ceea ce ne obligă să afirmăm că nu s-au făcut progrese.
O noutate interesantă este sistemul XDS, disponibil şi pe Ibiza FR, care este de fapt o funcţie de control al tracţiunii care îndeplineşte aceleaşi sarcini ca şi un diferenţial cu alunecare limitată, gestionat electronic.