Dacia a reuşit din nou să monopolizeze audienţa, aşa cum a făcut-o în urmă cu două luni la Geneva, cu prototipul Duster. De această dată reflectoarele s-au oprit asupra unui model de serie, anticipat de altfel, dezvăluit ieri 7 mai în premieră mondială la Salonul Auto de la Barcelona.
Sandero Stepway este numele celui de al şaselea automobil din gama Dacia, vehicul care va fi lansat în România în luna iunie. Primul crossover Dacia este de fapt o reinterpretare a modelului cu acelaşi nume, dar care se vinde sub sigla Renault în Brazilia şi Argentina.
Construit pe baza subcompactei Sandero, noul model dispune de câteva componente la exterior care îl ajută să se diferenţieze cu uşurinţă de Sandero hatchback.
Exteriorul se remarcă prin prezenţa unor elemente de protecţie din plastic ce îmbracă pasajele roţilor şi spoilerele, completate de jante de 15 inch cu un nou design şi barele de amarare de pe cupolă. Individualizarea continuă cu oglinzile şi mânere uşilor satinate, cu ornamentele pragurilor şi prenumele maşinii înscris pe portiere.
Interiorul este acelaşi ca şi la Sandero, nivelul de echipare fiind de asemenea identic.
Maşina este echipată în versiunea de bază cu sistem ABS marca Bosch cu repartitor electronic de frânare EBV, asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) şi două airbaguri pentru şofer şi pasager.
Gama de culori a caroseriei se limitează la trei nuanţe metalizate: Gri Platină, Gri Cometă şi Roşu de Foc.
Noul Sandero Stepway are dimensiunile normale unui crossover urban, 4.024 mm lungime, 1.997 mm lăţime şi 1.582 mm înălţime, şi poate găzdui cinci pasageri în habitaclu.
Portbagajul oferă un spaţiu de încărcare destul de generos, acesta având 320 de litri în condiţii normale, volum care poate creşte până la un maxim de 1.200 de litri atunci când bancheta este rabatată.
Sandero Stepway nu este destinat aventurilor în teren accidentat, tracţiunea fiind disponibilă doar pe puntea faţă, însă garda la sol, înălţată cu 20 mm, permite o abordare mai sigură a gropilor din asfalt.
Versiunea crossover nu aduce nimic special la partea de motorizare. Doar două unităţi sunt disponibile pe acest model: unitatea pe benzină de 1.6 litri MPI de 90 CP cu un consum mixt de 7,6 litri/100 km şi dieselul 1.5 dCi de 70 CP cu un consum mediu de 5,3 litri/100 km. Ambele sunt cuplate la o transmisie manuală cu cinci trepte.
Crossoverul Dacia beneficiază de o garanţie de trei ani sau 100.000 km şi se bazează pe aceleaşi calităţi fundamentale ca şi Sandero. Preţul de pornire pentru piaţa românească nu este cunoscut, însă surse din interior au lăsat să se înţeleagă că acesta se va învârti în jurul sumei de 10.000 – 11.000 de euro. În Spania, Sandero Stepway costă 10.500 de euro.
Primul crossover pe platforma de Logan va fi asamblat la Mioveni.