BMW pregăteşte în detaliu noul exponent al clasei medii. Următoarea generaţie Seria 5 este aproape finalizată ca design, doar tehnologiile urmând a fi testate cu asprime pentru a evita eventualele neplăceri de după lansare. Cel puţin asta spun mai nou, surse din interiorul companiei care afirmă că s-a stabilit momentul şi locul debutului: martie 2010 la Geneva.
În premieră, Seria 5 va fi echipată cu o transmisie automată ZF în opt rapoarte, BMW devenind al doilea constructor din lume care va folosi o astfel de componentă.
La capitolul propulsoare vor exista noutăţi, dar şi nume deja consacrate. Două unităţi V8 de 367 şi 410 cai putere constituie baza de plecare spre megalomanul V10 de 507 CP. Nu sunt trecute cu vederea agregatele diesel turbo, biturbo sau aspirate natural. Sunt confirmate în schimb două noi propulsoare de tip hibrid, disponibile pentru agregatele V8.
Alura noului Seria 5 va fi mult mai atletică şi dinamică dar va păstra canoanele tipice BMW care impun eleganţă şi sportivitate. Viitoarele versiuni sedan dar şi break (touring) nu vor suferi transformări radicale la partea estetică, designul apropiindu-se de trendul impus de noile apariţii BMW: Seria 7 şi Z4. Ele îşi vor trage seva din noul Seria 5 Gran Turismo, model care va fi comercializat din noiembrie 2009.
Platforma tehnică va cuprinde sisteme moderne, precum diferenţialul inteligent, direcţie şi suspensii active, echipamente de top care pot propulsa modelul BMW din nou în vârful ierarhiei. Lista mai conţine inovativul sistem Dynamic Performance Control care distribuie cuplul motor la două sau patru roţi, în funcţie de comportamentul maşinii în viraje.