Saab respectă principiul său de o viaţă: automobile pentru „cunoscători”. Indiferent dacă te numeri printre ei sau nu, suedezii sunt mereu determinaţi să demonstreze că sunt competitivi în segmentul premium. Cu un arsenal ce numără doar şase modele, Saab nu poate fi o ameninţare pentru nimeni dar lucrurile se vor schimba în viitorul apropiat. Fabricantul îşi extinde gama cu două noi modele 9-1 şi 9-4 dezvăluite ca şi concepte, în timp ce automobile cu ştate vechi, vor trece la o nouă generaţie.
Primul intrat în vizorul inginerilor scandinavi este chiar nava amiral, vehiculul de clasă medie 9-5. În ciuda aplicării unui facelift consistent în 2006, modelul de top al producătorului Saab are nevoie de un aspect îmbunătăţit care să reflecte un limbaj estetic menit să stimuleze simţurile, dar mai presus de toate vânzările. Viitorul automobil este încă sub observaţia inginerilor, pentru ca toate neajunsurile să fie corectate din timp.
În ultima perioadă mai multe prototipuri de teste şi-au făcut apariţia pe drumuri publice din Suedia, Elveţia şi Germania, un semn clar că testele au fost intensificate, la fel şi eforturile.
Recent, managerul general al mărcii scandinave, Steve Shannon a reamintit faptul că toamna lui 2009 înseamnă, un nou început pentru vârful de gamă Saab: „Suntem pregătiţi să surprindem lumea, cu noile tehnologii şi un design care va evoca viitorul mărcii noastre. Noua generaţie 9-5 va fi primul automobil care va marca schimbarea identităţii exterioare, fără ca atitudinea agresivă să îşi piardă din conţinut. În toamnă vom împlini aceste promisiuni la un eveniment de talie internaţională”, susţine Shannon, un indiciu clar că Salonul Auto de la Frankfurt va constitui rampa de lansare a noului 9-5.
Viitorul model va utiliza platforma Epsilon II care stă la baza gamei Opel Insignia şi va fi asamblat din 2009 la uzina din Trollhattan, Suedia. O parte din tehnologii vor fi transferate de pe Insignia, însă noul vehicul de talie medie va veni cu o serie de inovaţii şi tehnologii proprii. Gama de motorizări va fi formată din agregate mai puternice şi economice, unitatea de top fiind un propulsor de 350 de cai putere. Saab va reconfigura interiorul şi linia design ce se va inspira din conceptul Aero-X.